Lakossági
Ország

Gyakori kérdések: SMART+

Bluetooth termékek

SMART+ Bluetooth termékek

1. ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK A SMART+ BLUETOOTHRÓL

A Bluetooth vezeték nélküli adatcsere-technológiai szabvány, amely a 2,4 GHz-es frekvenciasávot használja. A legtöbb hordozható készülék, köztük az okostelefonok és a táblagépek is támogatják. A SMART+ Bluetooth portfóliónk speciális világítási megoldásait így egy kompatibilis smart home rendszerbe integrálhatjuk anélkül, hogy szükség lenne további hardverekre, például központokra vagy hidakra – a Google Assistant kivételével, amelyhez Google Nest vagy Home eszköz szükséges. Az Amazon Alexa vagy Echo Dot vagy Echo Show eszközt igényel.

SMART+ Bluetooth portfóliónkkal lehetőséget kínálunk a Bluetooth Low Energy (4.0) és az Apple HomeKit együttes használatára, illetve arra, hogy a Bluetooth Mesh (5.0) használatát a LEDVANCE SMART+, a Google Assistant és Amazon Alexa alkalmazással kombinálja.

A Bluetooth Low Energy technológiát nagyon alacsony energiafogyasztásra tervezték, miközben a Bluetooth szabványos változatához hasonló kommunikációs hatótávolságot biztosít. Az Apple HomeKit rendszerben a Bluetooth Low Energy pontról pontra küldési hálózati topológiával valósul meg. Ez lehetővé teszi kis méretű smart home rendszerek SMART+ Bluetooth termékekkel történő kialakítását, valamint közvetlen 1:1-es kommunikációt biztosít okostelefonja vagy táblagépe és néhány SMART+ Bluetooth termék között.

A Bluetooth Mesh a Bluetooth Low Energy szabványon alapul, és a Bluetooth Low Energy alacsony energiafogyasztását és kommunikációs hatótávolságát a több-a-többhöz hálózati topológiával párosítja. Ez a topológia nagy méretű kommunikációs hálózatok létrehozását teszi lehetővé, amelyekben a csatlakoztatott SMART+ Bluetooth termékek megismétlik a Bluetooth-jelet, hogy kiterjesszék a hálózat hatótávolságát. A SMART+ a Bluetooth Mesh technológiát a LEDVANCE SMART+ alkalmazással, valamint a Google Assistant és az Amazon Alexa alkalmazással kombinálva használja.

Megjegyzés: A Mesh funkció Google Home-mal történő használata még nem támogatott.

A LEDVANCE a Bluetooth alapú termékek széles választékát kínálja. A SMART+ Bluetooth termékek kétféleképpen használhatók: vagy iOS-alapú rendszeren az Apple HomeKit megoldással kombinálva, vagy iOS-, illetve Androidalapú rendszerrel a LEDVANCE SMART+, a Google Assistant és az Amazon Alexa alkalmazásokkal együttesen. A SMART+ Bluetooth termékek könnyen felismerhetők a csomagoláson található Bluetooth-címke alapján. Függetlenül attól, hogy a SMART+ Bluetooth milyen címkével van ellátva és milyen firmware-rel rendelkezik, mindig van lehetőség a SMART+ Bluetooth eszköz firmware-jének frissítésére Apple HomeKit, LEDVANCE SMART+ vagy Google Assistant alkalmazásokkal kompatibilis firmware-re. A LEDVANCE SMART+ alkalmazás firmware-e az Amazon Alexa használatát is lehetővé teszi.

1.3.1. HOGYAN TUDOK VÁLTANI A KÜLÖNBÖZŐ SMART HOME RENDSZEREKKEL, AZAZ A GOOGLE ASSISTANT, AZ APPLE HOMEKIT, AZ AMAZON ALEXA ÉS A LEDVANCE SMART+ APP ALKALMAZÁSOKKAL KOMPATIBILIS FIRMWARE-EK KÖZÖTT?

Az 1.2. kérdésnél (SMART+ BLUETOOTH PORTFÓLIÓ) leírtak szerint három különböző firmware-verzió áll rendelkezésre a SMART+ Bluetooth termékekhez. Az egyik az Apple Home alkalmazáshoz, a másik a Google Home alkalmazáshoz, a harmadik pedig az Amazon Alexa és a LEDVANCE SMART+ alkalmazásokhoz. Ha váltani szeretne e négy alkalmazás között, akkor a firmware-t az alábbiakban leírtak szerint kell cserélnie.

Minden SMART+ Bluetooth termékben alapértelmezés szerint a Google Assistant (Bluetooth Mesh) firmware-je található. A SMART+ Bluetooth termékek firmware-ének cseréjéhez minden esetben a LEDVANCE SMART+ alkalmazás szükséges. Ha LEDVANCE Smart+ termékén (a Google Assistant vagy LEDVANCE SMART+ alkalmazással kompatibilis) Bluetooth Mesh firmware található, a termék nem jelenik meg az Apple Home alkalmazásban, amikor eszközökre keres rá.

Kérjük, vegye figyelembe, hogy a Google Home alkalmazás a LEDVANCE SMART+ alkalmazással kompatibilis termékeket is felismeri. Ez hibákhoz fog vezetni az eszközök Google Home alkalmazásba való felvétele során. Ezért ellenőrizze, hogy az eszközén a legújabb, Google Assistant-kompatibilis firmware található-e. A Google Assistant alkalmazással kompatibilis firmware-re való frissítéssel kapcsolatos további információkról a GYIK 4. szakaszában olvashat (a SMART+ használata a Google Assistant alkalmazással).

Azt is vegye figyelembe továbbá, hogy a SMART+ Bluetooth és a SMART+ Zigbee firmware között nincs lehetőség váltani.

Telepítse a LEDVANCE SMART+ alkalmazást okostelefonjára vagy táblagépére (Android 6.0 vagy újabb/iOS 10 vagy újabb verzió szükséges).

Válassza ki a kezdőképernyőn, melyik alkalmazással szeretné vezérelni a LEDVANCE SMART+ termékeket:

a) Google Assistant

1. Az indításhoz ötször kapcsolja be és ki az eszközt. Ez elvégzi a gyári beállítások visszaállítását. Az eszköz villog, ha ez sikerült.

2. Ezután nyomja meg a képernyőn feltüntetett eszközök mellett található Engedélyezés (Enable) gombot, hogy a Google Assistant alkalmazással kompatibilis firmware-re váltson.

3. A frissítés befejezése után az HERE (ITT) gombra kattintva léphet a Google Home alkalmazáshoz.

4. A termékek Google Assistanthoz történő engedélyezéséről további információkat a GYIK 4. szakaszában olvashat (a SMART+ használata a Google Assistant alkalmazással).

b) Apple HomeKit

1. Az indításhoz ötször kapcsolja be és ki az eszközt. Ez elvégzi a gyári beállítások visszaállítását. Az eszköz villog, ha ez sikerült.

2. Ezután nyomja meg a képernyőn feltüntetett eszközök mellett található Engedélyezés (Enable) gombot, hogy az Apple HomeKit alkalmazással kompatibilis firmware-re váltson.

3. A frissítés befejezése után az HERE (ITT) gombra kattintva léphet az Apple Home alkalmazáshoz.

4. A termékek Apple HomeKithez történő engedélyezéséről további információkat a GYIK 3. szakaszában olvashat ( akár a SMART+ használata az Apple HomeKit rendszerrel).

c) LEDVANCE SMART+ alkalmazás

1. Jelentkezzen be fiókjában, vagy ha nincs még fiókja, hozzon létre egyet.

2. Először adjon hozzá egy csoportot a fiókjához a képernyő jobb felső sarkában található CSOPORT HOZZÁADÁSA (+ADD A GROUP) gombra kattintva.

3. A csoport menüjében a képernyő jobb felső sarkában található ESZKÖZ hozzáadása (+Add A DEVICE) gombra kattintva az alkalmazás meg fogja keresni az eszközöket.

4. Az alkalmazás felismeri, hogy az eszköz rendelkezik-e a SMART+ alkalmazással kompatibilis firmware-rel; ha nem, akkor az eszköz először a legújabb firmware-re vált át; ez az eszköztől jobbra található Letöltés (Download) ikonnál látható.

5. Az eszköztől jobbra található (+) ikon megnyomásával elindul a párosítási folyamat.

6. A termékek párosításával kapcsolatban további információkat a GYIK 2. szakaszában olvashat (LEDVANCE SMART+ alkalmazás).

d) Amazon Alexa

1. Az indításhoz ötször kapcsolja be és ki az eszközt. Ez elvégzi a gyári beállítások visszaállítását. Az eszköz villog, ha ez sikerült.

2. Ezután nyomja meg a képernyőn feltüntetett eszközök mellett található Engedélyezés (Enable) gombot, hogy az Amazon Alexa alkalmazással kompatibilis firmware-re váltson.

3. A frissítés befejezése után az HERE (ITT) gombra kattintva léphet az Amazon Alexa alkalmazáshoz.

4. A termékek Amazon Alexához történő engedélyezéséről további információkat a GYIK 5. szakaszában olvashat (a SMART+ használata az Amazon Alexa rendszerrel).

1.3.2. HOGYAN TUDHATOM MEG, HOGY A SMART+ TERMÉKEM BLUETOOTHOS TERMÉK-E, HA NEM TALÁLOM A CSOMAGOLÁSÁT?

A Bluetooth vagy HomeKit címkével ellátott csomagoláson kívül minden SMART+ Bluetooth termék felületén egy nyolc jegyű numerikus kód is található. Ez a kód „XXX-XX-XXX” formátumú, és általában egy QR-kód mellett vagy a SMART+ Bluetooth termék hátoldalán található.

1.3.3. LEHETSÉGES A SMART+ BLUETOOTH MESH FUNKCIÓ HASZNÁLATA APPLE KÉSZÜLÉKEKKEL EGYÜTT?

Igen. Egyszerűen csak használja a LEDVANCE SMART+ alkalmazásunkat. A LEDVANCE SMART+ alkalmazás támogatja a Bluetooth Mesh funkcióit, és elérhető az iOS operációs rendszerrel működő eszközökhöz (iOS 10 vagy újabb verzió szükséges). A LEDVANCE SMART+ alkalmazásról további információkat a GYIK 2. szakaszában olvashat (LEDVANCE SMART+ alkalmazás).

2. LEDVANCE SMART+ Bluetooth fényforrások

2.1.1. MIRE VAN SZÜKSÉGEM A SMART+ BLUETOOTH FÉNYFORRÁSOK HASZNÁLATÁHOZ?

SMART+ Bluetooth fényforrásainkat kompatibilis iOS vagy Android rendszerű okostelefonokkal vagy táblagépekkel tudja vezérelni az Apple Home, az Amazon Alexa, a Google Home vagy a LEDVANCE SMART+ alkalmazáson keresztül. A speciális követelmények az egyes alkalmazások és rendszerek tekintetében eltérnek. További információkat a GYIK 2. (LEDVANCE SMART+ alkalmazás), 3. (a SMART+ használata az Apple HomeKit rendszerrel), 4. (a SMART+ használata a Google Assistant alkalmazással) vagy 5. (a SMART+ használata az Amazon Alexa rendszerrel) szakaszában talál.

2.1.2. ÖSSZE KELL SZERELNI A SMART+ BLUETOOTH FÉNYFORRÁSOKAT?

Minden SMART+ Bluetooth fényforrásunk „plug & play” elven működik, így nem igényel összeszerelést.

2.2.1. HOGYAN LEHET A SMART+ BLUETOOTH FÉNYFORRÁSOKAT FRISSÍTENI?

A SMART+ Bluetooth fényforrások kizárólag a LEDVANCE SMART+ alkalmazás segítségével frissíthetők. Ennek menete attól függ, hogy a SMART+ Bluetooth fényforrásokat a LEDVANCE SMART+ alkalmazásban vagy az Apple HomeKit rendszerrel használja. Ha a SMART+ Bluetooth fényforrásokat a LEDVANCE SMART+ alkalmazásban használja, tekintse át a GYIK 2. szakaszát (LEDVANCE SMART+ alkalmazás). Ha a SMART+ Bluetooth fényforrásokat az Apple HomeKit vagy Google Assistant alkalmazással használja, frissítésükhöz tekintse át a GYIK 3. (a SMART+ használata az Apple HomeKit rendszerrel), 4. (a SMART+ használata a Google Assistant alkalmazással) vagy 5. szakaszát (a SMART+ használata az Amazon Alexa rendszerrel).

2.2.2. HOGYAN CSATLAKOZTATHATÓK A SMART+ BLUETOOTH FÉNYFORRÁSOK KOMPATIBILIS RENDSZERHEZ?

A SMART+ Bluetooth fényforrásoknak párosítási módban kell lenniük ahhoz, hogy csatlakoztathatók legyenek a kompatibilis rendszerekhez. A SMART+ Bluetooth fényforrásokat a legegyszerűbben úgy párosíthatja, ha alaphelyzetbe állítja, majd csatlakoztatja őket az elektromos hálózathoz. Erről a 2.3.5. kérdésnél (HOGYAN LEHET A SMART+ BLUETOOTH FÉNYFORRÁSOKAT ALAPHELYZETBE ÁLLÍTANI?) olvashat bővebben. A SMART+ Bluetooth fényforrások első bekapcsoláskor automatikusan párosítási módban vannak mintegy 8 percig. A különböző alkalmazásokkal való párosításukkal kapcsolatban részletes információkat a GYIK 2. (LEDVANCE SMART+ alkalmazás), 3. (a SMART+ használata az Apple HomeKit rendszerrel), 4. (a SMART+ használata a Google Assistant alkalmazással) vagy 5. (a SMART+ használata az Amazon Alexa rendszerrel) szakaszában talál.

2.2.3. MŰKÖDTETHETŐK A SMART+ BLUETOOTH FÉNYFORRÁSOK HAGYOMÁNYOS KAPCSOLÓVAL?

Igen. A SMART+ Bluetooth fényforrások hagyományos kapcsolóval is működtethetők. A kapcsoló (működtető) megnyomásával a csatlakoztatott SMART+ Bluetooth fényforrások alapértelmezett beállítással kapcsolnak be. Az alapértelmezett beállításokkal kapcsolatban a 2.3.1. kérdésnél (MI A SMART+ BLUETOOTH FÉNYFORRÁSOK ALAPÉRTELMEZETT BEÁLLÍTÁSA?) olvashat bővebben.

2.2.4. SMART HOME HÍD VAGY KÖZPONT MEGVÁSÁRLÁSA NÉLKÜL IS MŰKÖDTETHETEM A SMART+ BLUETOOTH FÉNYFORRÁSOKAT?

Igen és nem. Ez a rendszertől függ. A SMART+ Bluetooth fényforrások közvetlenül egy kompatibilis Android (Android 6.0 vagy újabb verzió) vagy iOS készülékkel (iOS 10 vagy újabb verzió) vezérelhetők a LEDVANCE SMART+ alkalmazáson vagy az Apple Home alkalmazáson keresztül.

Vegye figyelembe, hogy ha a SMART+ Bluetooth fényforrásokat az Apple HomeKit alkalmazással együtt használja, akkor egyes funkciókhoz, úgymint az automatizálás vagy a távoli hozzáférés, szükség lehet egy iPad, Apple TV vagy HomePod készülékre is. További információk: Apple támogatási oldal .

A Google Assistanttal működtetett SMART+ Bluetooth eszközök vezérléséhez egy Google Home vagy Nest készülék szükséges. További információ a Google Home és Nest eszközökről: a Google Nest súgója .

Az Amazon Alexával működő SMART+ Bluetooth termékek vezérléséhez Echo Dot vagy Echo Show eszközre van szükség. További információ az Amazon Alexa Echo eszközökről: az Amazon Echo súgója .

2.2.5. HASZNÁLHATÓK-E HAGYOMÁNYOS FÉNYERŐ-SZABÁLYZÓVAL A SMART+ BLUETOOTH FÉNYFORRÁSOK?

Sajnos nincs lehetőség SMART+ Bluetooth fényforrásaink hagyományos fényerő-szabályozóval történő használatára. A SMART+ Bluetooth fényforrások szabályozásához a LEDVANCE SMART+ alkalmazás, az Apple Home alkalmazás, az Amazon Alexa alkalmazás vagy a Google Home alkalmazás használható.

2.3.1. MI A SMART+ BLUETOOTH FÉNYFORRÁSOK ALAPÉRTELMEZETT BEÁLLÍTÁSA?

Ezeknek a fényforrásoknak az alapértelmezett beállítását a legutóbb használt beállítás határozza meg. Az utoljára használt beállítást 30 másodperc elteltével eltárolja a rendszer, és tartalmazza a színt vagy a színhőmérsékletet, valamint a fényforrás fényerejét.

2.3.2. MILYEN SMART+ BLUETOOTH FÉNYFORRÁSOK TALÁLHATÓK MEG A KÍNÁLATBAN, ÉS HOL TALÁLOK TOVÁBBI INFORMÁCIÓKAT?

A SMART+ Bluetooth termékek áttekintését itt találja.

2.3.3. MI TÖRTÉNIK A SMART+ BLUETOOTH FÉNYFORRÁSOKKAL ÁRAMSZÜNET ESETÉN?

Amint helyreáll az áramellátás, a csatlakoztatott SMART+ Bluetooth fényforrások beállítása alapértelmezettre vált. Az alapértelmezett beállításokkal kapcsolatban a 2.3.1. kérdésnél (MI A SMART+ BLUETOOTH FÉNYFORRÁSOK ALAPÉRTELMEZETT BEÁLLÍTÁSA?) olvashat bővebben.

2.3.4. MEKKORA A SMART+ BLUETOOTH FÉNYFORRÁSOK VEZETÉK NÉLKÜLI HATÓTÁVOLSÁGA?

Ez a Bluetooth verziójától függ:

a) Ha a SMART+ Bluetooth fényforrások vezérlése a LEDVANCE SMART+, a Google Assistant vagy az Amazon Alexa alkalmazással történik:
A SMART+ Bluetooth fényforrások Bluetooth Mesht használnak, ha vezérlésük a LEDVANCE SMART+, a Google Assistant vagy az Amazon Alexa alkalmazással történik. Ez azt jelenti, hogy az épületben használt építőanyagoktól és az olyan akadályoktól függően, mint például a falak, a jel bizonyos területeken gyengülhet. Ha a Bluetooth-jel nem gyengül, a hatótávolság két SMART+ Bluetooth termék között akár 50 méter is lehet. A Bluetooth Mesh jelet minden olyan Bluetooth Mesht használó SMART+ Bluetooth termék megismétli, amely csatlakoztatva van a hálózathoz. Általánosságban véve tehát van lehetőség arra, hogy a SMART+ Bluetooth fényforrásokat Bluetooth Mesh használatával vezérelje 50 méternél nagyobb távolságra lévő okostelefonról vagy táblagépről, ha egy másik, Bluetooth Mesht használó SMART+ Bluetooth termék működik a két fényforrás között.

Megjegyzés: A Mesh funkció Google Assistanttal történő használata még nem támogatott.

b) Ha a SMART+ Bluetooth fényforrások vezérlése az Apple HomeKit rendszerrel történik:
Apple HomeKit használata esetén a SMART+ Bluetooth fényforrások jelátviteli szabványa a Bluetooth Low Energy. Ez azt jelenti, hogy az épületben használt építőanyagoktól és az olyan akadályoktól függően, mint például a falak, a jel bizonyos területeken gyengülhet. Ha a Bluetooth-jel megfelelő, a hatótávolság a SMART+ Bluetooth fényforrás és egy Apple eszköz között akár 50 méter is lehet.

2.3.5. HOGYAN LEHET A SMART+ BLUETOOTH FÉNYFORRÁSOKAT ALAPHELYZETBE ÁLLÍTANI?

Az egyes SMART+ Bluetooth fényforrások anélkül állíthatók alaphelyzetbe (gyári beállítások) vagy konfigurálhatók újra, hogy a teljes smart home rendszer újratelepítése szükséges lenne. Ehhez csak törölnie kell fényforrást a Smart Home rendszeréből (lásd az adott alkalmazáshoz tartozó GYIK-szakaszt), vagy manuálisan alaphelyzetbe kell állítania az alábbiak szerint:

a) A SMART+ Bluetooth RGBW fényforrások alaphelyzetbe állítása:
A SMART+ Bluetooth RGBW fényforrások gyári visszaállításához kapcsolja be, majd ki ötször egymás után három-három másodpercre az adott fényforrást. Amikor ismételten bekapcsolja, megerősítésként kék, zöld és piros színnel villog; ilyenkor ismét hozzáadhatja a fényforrást a smart home rendszerhez.

b) A SMART+ Bluetooth Tunable White fényforrások alaphelyzetbe állítása:
A SMART+ Bluetooth Tunable White fényforrások gyári visszaállításához kapcsolja be, majd ki ötször egymás után három-három másodpercre az adott fényforrást. Amikor ismételten bekapcsolja, megerősítésként kétszer hideg fehér és meleg fehér fénnyel villog; ilyenkor ismét hozzáadhatja a fényforrást a smart home rendszerhez.

c) A SMART+ Bluetooth Dimmable fényforrások alaphelyzetbe állítása:
A SMART+ Bluetooth Dimmable fényforrások gyári visszaállításához kapcsolja be, majd ki ötször egymás után három-három másodpercre az adott fényforrást. Amikor ismételten bekapcsolja, megerősítésként háromszor elvégzi a szabályozás kalibrálását; ilyenkor ismét hozzáadhatja a fényforrást a smart home rendszerhez.

2.4.1. MIT TEHETEK, HA A SMART+ BLUETOOTH FÉNYFORRÁS NEM MŰKÖDIK?

Az alábbi ellenőrző listát használva kizárhatja a gyakori hibaforrásokat. Ha a hibát nem sikerül orvosolnia, akkor ügyfélszolgálatunkkal közvetlenül a következő linken léphet kapcsolatba .

a) Az áramellátás ellenőrzése:
Győződjön meg arról, hogy a SMART+ Bluetooth fényforrás csatlakozik az elektromos hálózathoz, és be van kapcsolva. A fényforrás csak akkor tud parancsokat fogadni, ha az áramellátás/a kapcsolója be van kapcsolva.

b) Újraindítás:
Kapcsolja ki a SMART+ Bluetooth fényforrás működtetőjét, amikor csatlakoztatja a rendszerhez, majd kapcsolja be újra. A csatlakozás akár három percig is eltarthat.

Ha a fényforrás továbbra sem csatlakozik, indítsa újra az alkalmazást (ez lehet a LEDVANCE SMART+, az Apple Home, az Amazon Alexa vagy a Google Home). Az okostelefonját vagy táblagépét is célszerű lehet újraindítani.

c) Az internet- és WiFi-kapcsolatok ellenőrzése:
Ellenőrizze, hogy okostelefonja vagy táblagépe rendelkezik-e működő internetkapcsolattal. Ha WiFi-n keresztül használja az internetet, okostelefonja vagy táblagépe mégsem csatlakozik, a problémát a router újraindítása is orvosolhatja.

d) A zavaró hatások csökkentése:
A SMART+ Bluetooth termékek működését számos különféle külső tényező befolyásolhatja. Próbálja a következőkkel kiküszöbölni a zavaró tényezőket:

- Csökkentse a távolságot a SMART+ Bluetooth termék és az okostelefon vagy táblagép között.

- Kapcsolja ki azokat az eszközöket, amelyek a SMART+ Bluetooth termék és az okostelefon vagy táblagép közvetlen közelében Bluetooth-jeleket generálhatnak.

- Az elektromosságot vezető anyagokból készült felületek gátolhatják a Bluetooth-jel továbbítását. Próbálja meg ezeket eltávolítani. Az akadályok, például a falak miatt szintén csökkenhet a hatótávolság.

e) A fényforrás újbóli hozzáadása:
Segíthet, ha a SMART+ Bluetooth fényforrást újra hozzáadja a rendszerhez. További részletes információkat a GYIK 2. (LEDVANCE SMART+ alkalmazás), 3. (a SMART+ használata az Apple HomeKit rendszerrel), 4. (a SMART+ használata a Google Assistant alkalmazással) vagy 5. (a SMART+ használata az Amazon Alexa rendszerrel) szakaszában talál.

f) E-mail-támogatás:
Ha a megvásárolt SMART+ Bluetooth fényforrás még mindig nem működik megfelelően, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. Ügyfélszolgálatunk készséggel nyújt további segítséget.

2.4.2. MIT TEHETEK, HA A PROBLÉMÁMRA A KORÁBBI VÁLASZOK NEM ADNAK MEGOLDÁST?

Ha további segítségre van szüksége, tekintse át a GYIK hibaelhárítással kapcsolatos megfelelő szakaszait (a rendszerben használt alkalmazásnak megfelelően). Ha továbbra sem kapott választ kérdésére, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. Ügyfélszolgálatunk készséggel nyújt további segítséget.

3. LEDVANCE SMART+ BLUETOOTH LÁMPATESTEK

3.1.1. MIRE VAN SZÜKSÉGEM A SMART+ BLUETOOTH LÁMPATESTEK HASZNÁLATÁHOZ?

SMART+ Bluetooth lámpatesteinket kompatibilis iOS vagy Android rendszerű okostelefonokkal vagy táblagépekkel tudja vezérelni az Apple Home, a Google Home, az Amazon Alexa vagy a LEDVANCE SMART+ alkalmazáson keresztül. A speciális követelmények az egyes alkalmazások és rendszerek tekintetében eltérnek. További információkat a GYIK 2. (LEDVANCE SMART+ alkalmazás), 3. (a SMART+ használata az Apple HomeKit rendszerrel), 4. (a SMART+ használata a Google Assistant alkalmazással) vagy 5. (a SMART+ használata az Amazon Alexa rendszerrel) szakaszában talál.

3.1.2. ÖSSZE KELL SZERELNI A SMART+ BLUETOOTH LÁMPATESTEKET?

SMART+ Bluetooth lámpatesteink többsége „plug & play” elven működik, így nem igényel összeszerelést. Az összeszerelendő SMART+ Bluetooth lámpatestek azonban az összeszereléshez szükséges összes alkatrészt tartalmazzák, a működtetőket, a rögzítési eszközöket vagy a bővítőkábeleket is beleértve. Részletes információk a csomagolásban található szerelési útmutatóban találhatók. Ha a SMART+ Bluetooth lámpatest az összeszerelést követően nem működik megfelelően, tekintse át a 3.4.1. kérdést (MIT TEHETEK, HA A SMART+ BLUETOOTH LÁMPATEST NEM MŰKÖDIK?).

3.2.1. HOGYAN LEHET A SMART+ BLUETOOTH LÁMPATESTEKET FRISSÍTENI?

A SMART+ Bluetooth lámpatestek kizárólag a LEDVANCE SMART+ alkalmazás segítségével frissíthetők. Ennek menete attól függ, hogy a SMART+ Bluetooth lámpatesteket a LEDVANCE SMART+ alkalmazásban, illetve az Apple HomeKit vagy Google Assistant rendszerrel használja. Ha a SMART+ Bluetooth lámpatesteket a LEDVANCE SMART+ alkalmazásban használja, tekintse át a GYIK 2. szakaszát (LEDVANCE SMART+ alkalmazás). Ha a SMART+ Bluetooth lámpatesteket az Apple HomeKit alkalmazással használja, frissítésükhöz tekintse át a GYIK 3. (a SMART+ használata az Apple HomeKit rendszerrel), a Google Assistant használata esetén a 4. (a SMART+ használata a Google Assistant alkalmazással), az Amazon Alexa használata esetén pedig az 5. szakaszát (a SMART+ használata az Amazon Alexa rendszerrel).

3.2.2. HOGYAN CSATLAKOZTATHATÓK A SMART+ BLUETOOTH LÁMPATESTEK KOMPATIBILIS RENDSZERHEZ?

A SMART+ Bluetooth lámpatesteknek párosítási módban kell lenniük ahhoz, hogy csatlakoztathatók legyenek a kompatibilis rendszerekhez. A SMART+ Bluetooth lámpatesteket a legegyszerűbben úgy párosíthatja, ha alaphelyzetbe állítja, majd csatlakoztatja őket az elektromos hálózathoz. Erről a 3.3.6. kérdésnél (HOGYAN LEHET A SMART+ BLUETOOTH LÁMPATESTEKET ALAPHELYZETBE ÁLLÍTANI?) olvashat bővebben. A SMART+ Bluetooth lámpatestek első bekapcsoláskor automatikusan párosítási módban vannak mintegy 8 percig. A különböző eszközökkel való párosításukkal kapcsolatban részletes információkat a GYIK 2. (LEDVANCE SMART+ alkalmazás), a 3. (a SMART+ használata az Apple HomeKit rendszerrel), Google Assistant használata esetén a 4. (a SMART+ használata a Google Assistant alkalmazással), Amazon Alexa használata esetén pedig az 5. (a SMART+ használata az Amazon Alexa rendszerrel) szakaszában talál.

3.2.3. MŰKÖDTETHETŐK A SMART+ BLUETOOTH LÁMPATESTEK HAGYOMÁNYOS KAPCSOLÓVAL?

Igen. A SMART+ Bluetooth lámpatestek hagyományos kapcsolóval is működtethetők. A kapcsoló (működtető) megnyomásával a csatlakoztatott SMART+ Bluetooth lámpatestek alapértelmezett beállítással kapcsolnak be. Az alapértelmezett beállításokkal kapcsolatos további információkat a 3.3.1. kérdésnél találja (MI A SMART+ BLUETOOTH LÁMPATESTEK ALAPÉRTELMEZETT BEÁLLÍTÁSA?).

3.2.4. SMART HOME HÍD VAGY KÖZPONT MEGVÁSÁRLÁSA NÉLKÜL IS MŰKÖDTETHETEM A SMART+ BLUETOOTH LÁMPATESTEKET?

Igen és nem. Ez a rendszertől függ. A SMART+ Bluetooth lámpatestek közvetlenül egy kompatibilis Android (Android 6.0 vagy újabb verzió) vagy iOS készülékkel (iOS 10 vagy újabb verzió) vezérelhetők a LEDVANCE SMART+ alkalmazáson vagy az Apple Home alkalmazáson keresztül. Vegye figyelembe, hogy ha a SMART+ Bluetooth lámpatesteket az Apple HomeKit alkalmazással együtt használja, akkor egyes funkciókhoz, úgymint az automatizálás vagy a távoli hozzáférés, szükség lehet egy iPad, Apple TV vagy HomePod készülékre is. További információk: Apple támogatási oldal .

A Google Assistanttal vezérelt SMART+ Bluetooth eszközök működtetéséhez egy Google Home vagy Nest készülék szükséges. További információ a Google Home és Nest eszközökről: A Google Nest súgója .

Az Amazon Alexával működő SMART+ Bluetooth termékek vezérléséhez Echo Dot vagy Echo Show eszközre van szükség. További információ az Amazon Alexa Echo eszközökről: Az Amazon Echo súgója .

3.2.5. HASZNÁLHATÓK-E HAGYOMÁNYOS FÉNYERŐ-SZABÁLYZÓVAL A SMART+ BLUETOOTH LÁMPATESTEK?

Sajnos nincs lehetőség SMART+ Bluetooth lámpatesteink hagyományos fényerő-szabályozóval történő használatára. A SMART+ Bluetooth lámpatestek szabályozásához a LEDVANCE SMART+ alkalmazás, az Apple Home alkalmazás, az Amazon Alexa alkalmazás vagy a Google Home alkalmazás használható.

3.3.1. MI A SMART+ BLUETOOTH LÁMPATESTEK ALAPÉRTELMEZETT BEÁLLÍTÁSA?

Ezeknek a lámpatesteknek az alapértelmezett beállítását a legutóbb használt beállítás határozza meg. Az utoljára használt beállítást 30 másodperc elteltével eltárolja a rendszer, és tartalmazza a színt vagy a színhőmérsékletet, valamint a fényforrás fényerejét.

3.3.2. MILYEN SMART+ BLUETOOTH LÁMPATESTEK TALÁLHATÓK MEG A KÍNÁLATBAN, ÉS HOL TALÁLOK TOVÁBBI INFORMÁCIÓKAT?

A SMART+ Bluetooth termékek áttekintését itt találja .

3.3.3. VAN LEHETŐSÉG A SMART+ FLEX 3P MULTICOLOR BLUETOOTH BŐVÍTÉSÉRE?

Igen. A SMART+ Flex 3P Multicolor Bluetooth akár 6 méterig bővíthető. Akár 10 darab, egyenként 60 cm hosszú flex szalagot is összekapcsolhat. További információkért tekintse át a SMART+ Flex Extension 2P Multicolor csomagunkat, amelyben további, a SMART+ 3P Flex Multicolor Bluetooth és Zigbee rendszerrel egyaránt kompatibilis flex szalagok és csatlakozók találhatók.

3.3.4. VAN LEHETŐSÉG A SMART+ BLUETOOTH OUTDOOR FLEX MULTICOLOR BŐVÍTÉSÉRE?

Időjárásálló kialakítása miatt a SMART+ Bluetooth Outdoor Flex nem bővíthető.

3.3.5. MI TÖRTÉNIK A SMART+ BLUETOOTH LÁMPATESTEKKEL ÁRAMSZÜNET ESETÉN?

Amint helyreáll az áramellátás, a csatlakoztatott SMART+ Bluetooth lámpatestek beállítása alapértelmezettre vált. Az alapértelmezett beállításokkal kapcsolatos további információkat a 3.3.1. kérdésnél találja (MI A SMART+ BLUETOOTH LÁMPATESTEK ALAPÉRTELMEZETT BEÁLLÍTÁSA?).

3.3.6. MEKKORA A SMART+ BLUETOOTH LÁMPATESTEK VEZETÉK NÉLKÜLI HATÓTÁVOLSÁGA?

Ez a Bluetooth verziójától függ:

a) Ha a SMART+ Bluetooth lámpatestek vezérlése a LEDVANCE SMART+, a Google Assistant vagy az Amazon Alexa alkalmazással történik:

A SMART+ Bluetooth lámpatestek Bluetooth Mesht használnak, ha vezérlésük a LEDVANCE SMART+, a Google Assistant vagy az Amazon Alexa alkalmazással történik. Ez azt jelenti, hogy az épületben használt építőanyagoktól és az olyan akadályoktól függően, mint például a falak, a jel bizonyos területeken gyengülhet. Ha a Bluetooth-jel nem gyengül, a hatótávolság két SMART+ Bluetooth termék között akár 50 méter is lehet. A Bluetooth Mesh jelet minden olyan Bluetooth Mesht használó SMART+ Bluetooth termék megismétli, amely csatlakoztatva van a hálózathoz. Általánosságban véve tehát van lehetőség arra, hogy a SMART+ Bluetooth lámpatesteket Bluetooth Mesh használatával vezérelje 50 méternél nagyobb távolságra lévő okostelefonról vagy táblagépről, ha egy másik, Bluetooth Mesht használó SMART+ Bluetooth termék működik a két lámpatest között. A SMART+ Bluetooth Outdoor Flex Multicolor a vezeték nélküli hatótávolságon belül kültéren is használható, például a kertben vagy a teraszon.

Megjegyzés: A Mesh funkció Google Assistanttal történő használata még nem támogatott.

b) Ha a SMART+ Bluetooth lámpatestek vezérlése az Apple HomeKit rendszerrel történik:

Apple HomeKit használata esetén a SMART+ Bluetooth lámpatestek jelátviteli szabványa a Bluetooth Low Energy. Ez azt jelenti, hogy az épületben használt építőanyagoktól és az olyan akadályoktól függően, mint például a falak, a jel bizonyos területeken gyengülhet. Ha a Bluetooth-jel megfelelő, a hatótávolság a SMART+ Bluetooth lámpatest és egy Apple eszköz között akár 50 méter is lehet.

3.3.7. HOGYAN LEHET A SMART+ BLUETOOTH LÁMPATESTEKET ALAPHELYZETBE ÁLLÍTANI?

Az egyes SMART+ Bluetooth lámpatestek anélkül állíthatók alaphelyzetbe (gyári beállítások) vagy konfigurálhatók újra, hogy a teljes smart home rendszer újratelepítése szükséges lenne. Ehhez csak törölnie kell lámpatestet a Smart Home rendszeréből (lásd az adott alkalmazáshoz tartozó GYIK-szakaszt), vagy manuálisan alaphelyzetbe kell állítania az alábbiak szerint:

a) A SMART+ Bluetooth RGBW lámpatestek alaphelyzetbe állítása:

A SMART+ Bluetooth RGBW lámpatestek gyári visszaállításához kapcsolja be, majd ki ötször egymás után öt-öt másodpercre az adott lámpatestet. Amikor ismételten bekapcsolja, megerősítésként kék, zöld és piros színnel villog; ilyenkor ismét hozzáadhatja a lámpatestet a smart home rendszerhez.

b) A SMART+ Bluetooth Tunable White lámpatestek alaphelyzetbe állítása:

A SMART+ Bluetooth Tunable White lámpatestek gyári visszaállításához kapcsolja be, majd ki ötször egymás után öt-öt másodpercre az adott fényforrást. Amikor ismételten bekapcsolja, megerősítésként kétszer hideg fehér és meleg fehér fénnyel villog; ilyenkor ismét hozzáadhatja a lámpatestet a smart home rendszerhez.

3.3.8. HOL TALÁLOM A SMART+ BLUETOOTH LÁMPATEST TELEPÍTÉSI KÓDJÁT?

A telepítési kód minden SMART+ Bluetooth termék esetében QR-kódként van elhelyezve a termék használati utasításában. Ha már nincs meg a használati utasítás, a kódot a terméken is megtalálja.

3.4.1. MIT TEHETEK, HA A SMART+ BLUETOOTH LÁMPATEST NEM MŰKÖDIK?

Az alábbi ellenőrző listát használva kizárhatja a gyakori hibaforrásokat. Ha a hibát nem sikerül orvosolnia, akkor ügyfélszolgálatunkkal közvetlenül a következő linken léphet kapcsolatba .

a) Ellenőrizze, hogy minden alkatrész megfelelően van-e rögzítve:
1. SMART+ OUTDOOR FLEX MULTICOLOR BLUETOOTH:
Ezt a SMART+ Bluetooth lámpatestet meghatározott irányban/sorrendben kell a működtetővel és a többi alkatrésszel összekapcsolni. A megfelelő szög és irány a csatlakozóvezetékek két végén található tüskék segítségével határozható meg.

2. SMART+ 3P FLEX MULTICOLOR, SMART FLEX EXTENSION 2P MULTICOLOR:
Ezeken a SMART+ Bluetooth lámpatesteken a csatlakoztatható végeik felső részén speciális jelölések találhatók, amelyek jelzik a két elem közötti csatlakozás helyes irányát. Ügyeljen rá, hogy az összekapcsolandó két rész közötti jelölések mindig egyezzenek.

a) Az áramellátás ellenőrzése:
Győződjön meg arról, hogy a SMART+ Bluetooth lámpatest csatlakozik az elektromos hálózathoz, és be van kapcsolva. A lámpatest csak akkor tud parancsokat fogadni, ha az áramellátás/a kapcsolója be van kapcsolva.

c) Újraindítás:
Kapcsolja ki a SMART+ Bluetooth lámpatest működtetőjét, amikor csatlakoztatja a rendszerhez, majd kapcsolja be újra. A csatlakozás akár három percig is eltarthat.

Ha a lámpatest továbbra sem csatlakozik, indítsa újra az alkalmazást (ez lehet a LEDVANCE SMART+, az Apple Home, a Google Home vagy az Amazon Alexa). Az okostelefonját vagy táblagépét is célszerű lehet újraindítani.

d) A zavaró hatások csökkentése:
A SMART+ termékek működését számos különféle külső tényező befolyásolhatja. Próbálja a következőkkel kiküszöbölni a zavaró tényezőket:

- Csökkentse a távolságot a SMART+ Bluetooth termék és az okostelefon vagy táblagép között.

- Kapcsolja ki azokat az eszközöket, amelyek a SMART+ Bluetooth termék és az okostelefon vagy táblagép közvetlen közelében Bluetooth-jeleket generálhatnak.

- Az elektromosságot vezető anyagokból készült felületek gátolhatják a Bluetooth-jel továbbítását. Próbálja meg ezeket eltávolítani. Az akadályok, például a falak miatt szintén csökkenhet a hatótávolság.

e) Az internet- és WiFi-kapcsolatok ellenőrzése:
Ellenőrizze, hogy okostelefonja vagy táblagépe rendelkezik-e működő internetkapcsolattal/csatlakozik-e az otthoni hálózathoz vagy WiFi-hez. Ha okostelefonja vagy táblagépe nem csatlakozik a WiFi-hez, indítsa újra a routert, ami segíthet megoldani a problémát.

f) Újbóli hozzáadás a rendszerhez:
Segíthet, ha a SMART+ Bluetooth lámpatestet újra hozzáadja a rendszerhez. További részletes információkat a GYIK 2. (LEDVANCE SMART+ alkalmazás), 3. (a SMART+ használata az Apple HomeKit rendszerrel), 4. (a SMART+ használata a Google Assistant alkalmazással) vagy 5. (a SMART+ használata az Amazon Alexa rendszerrel) szakaszában talál.

g) E-mail-támogatás:

Ha a megvásárolt SMART+ Bluetooth lámpatest még mindig nem működik megfelelően, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. Ügyfélszolgálatunk készséggel nyújt további segítséget.

3.4.2. MIT TEHETEK, HA A SMART+ BLUETOOTH LÁMPATESTEM NEM AZZAL A SZÍNKONFIGURÁCIÓVAL MŰKÖDIK, AMELYET AZ ALKALMAZÁSBAN KIVÁLASZTOTTAM?

Először ellenőrizze, hogy a SMART+ Bluetooth termék képes-e megjeleníteni a kiválasztott színt. A „Multicolor” címkével ellátott termékeken RGBW-színek, a „Tunable White” címkével ellátott termékeken változtatható színhőmérsékletek, a „Dimmable” címkével ellátott termékeken pedig csak a fényerő állítható be. Ha az Ön terméke kialakítása ellenére nem a megfelelő fénnyel világít, azt a SMART+ Bluetooth lámpatest és a működtető közötti helytelen csatlakozás is okozhatja.

3.4.3. MIT TEHETEK, HA A PROBLÉMÁMRA A KORÁBBI VÁLASZOK NEM ADNAK MEGOLDÁST?

További segítséget a GYIK 2. (LEDVANCE SMART+ alkalmazás), 3. (a SMART+ használata az Apple HomeKit rendszerrel), 4. (a SMART+ használata a Google Home alkalmazással) vagy 5. (a SMART+ használata az Amazon Alexa rendszerrel) szakaszában, a hibaelhárításról szóló részben talál. Ha továbbra sem kapott választ kérdésére, forduljon közvetlenül ügyfélszolgálatunkhoz. Ügyfélszolgálatunk készséggel nyújt további segítséget.

4. LEDVANCE SMART+ BLUETOOTH DUGALJAK

4.1.1. MIRE VAN SZÜKSÉGEM A SMART+ BLUETOOTH DUGALJAK HASZNÁLATÁHOZ?

SMART+ Bluetooth dugaljaink kompatibilis iOS vagy Android-rendszerű okostelefonokkal vagy táblagépekkel vezérelhetők az Apple Home alkalmazáson, a Google Home alkalmazáson, a LEDVANCE SMART+ alkalmazáson vagy az Amazon Alexán keresztül;a speciális követelmények az egyes alkalmazások és rendszerek tekintetében eltérnek. További információkat a GYIK 2. (LEDVANCE SMART+ alkalmazás), 3. (a SMART+ használata az Apple HomeKit rendszerrel), 4. (a SMART+ használata a Google Assistant alkalmazással) vagy 5. (a SMART+ használata az Amazon Alexa rendszerrel) szakaszában talál.

4.1.2. ÖSSZE KELL SZERELNI A SMART+ BLUETOOTH DUGALJAKAT?

Minden SMART+ Bluetooth dugaljunk „plug & play” elven működik, így nem igényel összeszerelést.

4.2.1. HOGYAN LEHET A SMART+ BLUETOOTH DUGALJAKAT FRISSÍTENI?

A SMART+ Bluetooth dugaljak kizárólag a LEDVANCE SMART+ alkalmazás segítségével frissíthetők. Ennek menete attól függ, hogy a SMART+ Bluetooth dugaljakat a LEDVANCE SMART+ alkalmazásban, illetve az Apple HomeKit vagy Google Assistant rendszerrel használja. Ha a SMART+ Bluetooth dugaljakat a LEDVANCE SMART+ alkalmazásban használja, tekintse át a GYIK 2. szakaszát (LEDVANCE SMART+ alkalmazás). Ha a SMART+ Bluetooth dugaljakat az Apple HomeKit alkalmazással használja, frissítésükhöz tekintse át a GYIK 3. (a SMART+ használata az Apple HomeKit rendszerrel), a Google Assistant használata esetén a 4. (a SMART+ használata a Google Assistant alkalmazással), az Amazon Alexa használata esetén pedig az 5. szakaszát (a SMART+ használata az Amazon Alexa rendszerrel).

4.2.2. SMART HOME HÍD VAGY KÖZPONT MEGVÁSÁRLÁSA NÉLKÜL IS MŰKÖDTETHETEM A SMART+ BLUETOOTH DUGALJAKAT?

Igen és nem. Ez a rendszertől függ. A SMART+ Bluetooth dugaljak közvetlenül egy kompatibilis Android (Android 6.0 vagy újabb verzió) vagy iOS készülékkel (iOS 10 vagy újabb verzió) vezérelhetők a LEDVANCE SMART+ alkalmazáson keresztül. Vegye figyelembe, hogy ha a SMART+ Bluetooth dugaljakat az Apple HomeKit alkalmazással együtt használja, akkor egyes funkciókhoz, úgymint az automatizálás vagy a távoli hozzáférés, szükség lehet egy iPad, Apple TV vagy HomePod készülékre is. További információk: Apple támogatási oldal .

A Google Assistanttal működtetett SMART+ Bluetooth eszközök vezérléséhez egy Google Home vagy Nest készülék szükséges. További információ a Google Home és Nest eszközökről: A Google Nest súgója .

4.2.3. HOGYAN CSATLAKOZTATHATÓK A SMART+ BLUETOOTH DUGALJAK KOMPATIBILIS RENDSZERHEZ?

A SMART+ Bluetooth dugaljaknak párosítási módban kell lenniük ahhoz, hogy csatlakoztathatók legyenek a kompatibilis rendszerekhez. A SMART+ Bluetooth dugaljakat a legegyszerűbben úgy párosíthatja, ha alaphelyzetbe állítja őket – ehhez a 4.3.6. (HOGYAN LEHET A SMART+ BLUETOOTH DUGALJAKAT ALAPHELYZETBE ÁLLÍTANI?) kérdésnél talál további információkat –, majd csatlakoztatja az elektromos hálózathoz. A SMART+ Bluetooth dugaljak első bekapcsoláskor automatikusan párosítási módban vannak mintegy 8 percig. A különböző rendszerekkel való párosításukkal kapcsolatban részletes információkat a GYIK 2. (LEDVANCE SMART+ alkalmazás), 3. (a SMART+ használata az Apple HomeKit rendszerrel), 4. (a SMART+ használata a Google Assistant alkalmazással) vagy 5. (a SMART+ használata az Amazon Alexa rendszerrel) szakaszában talál.

4.3.1. MI A SMART+ BLUETOOTH DUGALJAK ALAPÉRTELMEZETT BEÁLLÍTÁSA?

Biztonsági okokból a SMART+ Bluetooth dugaljak mindig kikapcsolt állapotban csatlakoztathatók az elektromos hálózathoz.

4.3.2. MILYEN SMART+ BLUETOOTH DUGALJAK TALÁLHATÓK MEG A KÍNÁLATBAN, ÉS HOL TALÁLOK TOVÁBBI INFORMÁCIÓKAT?

A SMART+ Bluetooth termékek áttekintését itt találja.

4.3.3. MI TÖRTÉNIK A SMART+ BLUETOOTH DUGALJAKKAL ÁRAMSZÜNET ESETÉN?

Biztonsági okokból a SMART+ Bluetooth dugaljak mindig kikapcsolt állapotban csatlakoztathatók az elektromos hálózathoz. Ez azt jelenti, hogy amikor az áramellátás helyreáll, a SMART+ Bluetooth dugalj akkor is kikapcsolt állapotban lesz, ha korábban be volt kapcsolva.

4.3.4. MANUÁLISAN IS BE- ÉS KIKAPCSOLHATÓK A SMART+ BLUETOOTH DUGALJAK?

Igen. A SMART+ Bluetooth dugaljak manuálisan használható bekapcsológombbal vannak ellátva. A bekapcsológombon egy állapotjelző LED található, amely jelzi a dugalj aktuális állapotát.

4.3.5. MEKKORA A SMART+ BLUETOOTH DUGALJAK VEZETÉK NÉLKÜLI HATÓTÁVOLSÁGA?

Ez a Bluetooth verziójától függ:

a) Ha a SMART+ Bluetooth dugaljak vezérlése a LEDVANCE SMART+, a Google Assistant vagy az Amazon Alexa alkalmazással történik:
A SMART+ Bluetooth dugaljak Bluetooth Mesht használnak, ha vezérlésük a LEDVANCE SMART+, a Google Assistant vagy az Amazon Alexa alkalmazással történik. Ez azt jelenti, hogy az épületben használt építőanyagoktól és az olyan akadályoktól függően, mint például a falak, a jel bizonyos területeken gyengülhet. Ha a Bluetooth-jel nem gyengül, a hatótávolság Bluetooth Mesh használata esetén két SMART+ Bluetooth termék között akár 50 méter is lehet. A Bluetooth Mesh jelet minden olyan Bluetooth Mesht használó SMART+ Bluetooth termék megismétli, amely csatlakoztatva van a hálózathoz. Általánosságban véve tehát van lehetőség arra, hogy a SMART+ Bluetooth dugaljakat Bluetooth Mesh használatával vezérelje 50 méternél nagyobb távolságra lévő okostelefonról vagy táblagépről, ha egy másik, Bluetooth Mesht használó SMART+ Bluetooth termék működik a két fényforrás között.

Megjegyzés: A Mesh funkció Google Assistanttal történő használata még nem támogatott.

b) Ha a SMART+ Bluetooth dugaljak vezérlése az Apple HomeKit rendszerrel történik:
Apple HomeKit használata esetén a SMART+ Bluetooth dugaljak jelátviteli szabványa a Bluetooth Low Energy. Ez azt jelenti, hogy az épületben használt építőanyagoktól és az olyan akadályoktól függően, mint például a falak, a jel bizonyos területeken gyengülhet. Ha a Bluetooth-jel megfelelő, a hatótávolság a SMART+ Bluetooth dugalj és egy Apple eszköz között akár 50 méter is lehet.

4.3.6. HOGYAN LEHET A SMART+ BLUETOOTH DUGALJAKAT ALAPHELYZETBE ÁLLÍTANI?

Az egyes SMART+ Bluetooth dugaljak anélkül állíthatók alaphelyzetbe (gyári beállítások) vagy konfigurálhatók újra, hogy a teljes smart home rendszer újratelepítése szükséges lenne. Csak törölje a dugaljat a Smart Home rendszeréből, vagy manuálisan állítsa alaphelyzetbe: ehhez tartsa lenyomva a bekapcsológombot legalább tíz másodpercig, amíg kattanást nem hall, vagy amíg a bekapcsológomb állapotjelző LED-je többször fel nem villan.

4.4.1. MIT TEHETEK, HA A SMART+ BLUETOOTH DUGALJ NEM MŰKÖDIK?

Az alábbi ellenőrző listát használva kizárhatja a gyakori hibaforrásokat. Ha a hibát nem sikerül orvosolnia, akkor ügyfélszolgálatunkkal közvetlenül a következő linken léphet kapcsolatba .

a) Az áramellátás ellenőrzése:
Győződjön meg arról, hogy a SMART+ Bluetooth dugalj csatlakozik az áramellátáshoz. A dugalj csak akkor tud parancsokat fogadni, ha áram alatt áll.

b) Újraindítás:
Kapcsolja ki a SMART+ Bluetooth dugalj működtetőjét, amikor csatlakoztatja a rendszerhez, majd kapcsolja be újra. A csatlakozás akár három percig is eltarthat.

Ha a dugalj továbbra sem csatlakozik, indítsa újra az alkalmazást (ez lehet a LEDVANCE SMART+, az Apple HomeKit, a Google Home vagy az Amazon Alexa), valamint az okostelefonját/táblagépét.

c) A zavaró hatások csökkentése:
A SMART+ termékek működését számos különféle külső tényező befolyásolhatja. Próbálja a következőkkel kiküszöbölni a zavaró tényezőket:

- Csökkentse a távolságot a SMART+ Bluetooth termék és az okostelefon vagy táblagép között.

- Kapcsolja ki azokat az eszközöket, amelyek a SMART+ Bluetooth termék és az okostelefon vagy táblagép közvetlen közelében Bluetooth-jeleket generálhatnak.

- Az elektromosságot vezető anyagokból készült felületek gátolhatják a Bluetooth-jel továbbítását. Próbálja meg ezeket eltávolítani. Az akadályok, például a falak miatt szintén csökkenhet a hatótávolság.

d) Az internet- és WiFi-kapcsolatok ellenőrzése:
Ellenőrizze, hogy okostelefonja vagy táblagépe rendelkezik-e működő internetkapcsolattal/csatlakozik-e az otthoni hálózathoz vagy WiFi-hez. Ha okostelefonja vagy táblagépe nem csatlakozik a WiFi-hez, indítsa újra a routert, ami segíthet megoldani a problémát.

e) Újbóli hozzáadás a rendszerhez:
Segíthet, ha a SMART+ Bluetooth dugaljat újra hozzáadja a rendszerhez. További részletes információkat a GYIK 2. (LEDVANCE SMART+ alkalmazás), 3. (a SMART+ használata az Apple HomeKit rendszerrel), 4. (a SMART+ használata a Google Assistant alkalmazással) vagy 5. (a SMART+ használata az Amazon Alexa rendszerrel) szakaszában talál.

f) A rendszer hibaelhárításának ellenőrzése:
Ha további segítségre van szüksége, tekintse át a az Ön által használt Bluetooth-rendszer hibaelhárítással kapcsolatos gyakori kérdéseit.

g) E-mail-támogatás:
Ha a megvásárolt SMART+ Bluetooth dugalj még mindig nem működik megfelelően, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. Ügyfélszolgálatunk készséggel nyújt további segítséget.

4.4.2. MIT TEHETEK, HA A SMART+ BLUETOOTH DUGALJHOZ CSATLAKOZTATOTT ESZKÖZÖK NEM KAPCSOLNAK KI TELJESEN?

Néhány, a SMART+ Bluetooth dugaljhoz csatlakoztatott elektromos eszköz esetében előfordulhat olyan probléma, hogy az eszköz állapotjelző vagy más LED-jei a dugalj kikapcsolása után is világítanak. A legtöbb esetben ez orvosolható azzal, ha elfordítja 180 fokkal a SMART+ Bluetooth dugaljat, és így dugja be az aljzatba.

4.4.3. MIT TEHETEK, HA A PROBLÉMÁMRA A KORÁBBI VÁLASZOK NEM ADNAK MEGOLDÁST?

További segítséget a GYIK 2. (LEDVANCE SMART+ alkalmazás), 3. (a SMART+ használata az Apple HomeKit rendszerrel), 4. (a SMART+ használata a Google Assistant alkalmazással) vagy 5. (a SMART+ használata az Amazon Alexa rendszerrel) szakaszában talál. Ha továbbra sem kapott választ kérdésére, forduljon közvetlenül ügyfélszolgálatunkhoz. Ügyfélszolgálatunk készséggel nyújt további segítséget.

SMART+ alkalmazás

1. ELSŐ LÉPÉSEK/A SMART+ ALKALMAZÁS TELEPÍTÉSE ÉS PÁROSÍTÁSA A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEKKEL

1) Szüksége lesz egy olyan okostelefonra vagy táblagépre, amely iOS 10 vagy Android 6.0 vagy annál újabb operációs rendszert használ (a továbbiakban:mobileszköz).

2) Töltse le a LEDVANCE SMART+ alkalmazást az Apple App Store vagy a Google Play™ áruházból.

3) Telepítse és nyissa meg a LEDVANCE SMART+ alkalmazást, és egy e-mail-cím és jelszó megadásával hozzon létre egy felhasználói fiókot.

4) Válassza ki a LEDVANCE SMART+ alkalmazást az alkalmazás kezdőképernyőjén.

5) Jelentkezzen be az alkalmazásba a fiókjával.

A LEDVANCE SMART+ Bluetooth termékek párosításához kövesse az alábbi lépéseket:

1) Győződjön meg róla, hogy a párosítani kívánt SMART+ Bluetooth termékek megfelelően be vannak dugva és be vannak kapcsolva.

2) Ellenőrizze, hogy mobileszköze rendelkezik-e hálózati kapcsolattal (akár mobil adatátviteli rendszeren, akár WiFi-n keresztül), és a Bluetooth funkciója be van-e kapcsolva.

3) A LEDVANCE SMART+ alkalmazásba való bejelentkezéskor a következő elem jelenik meg a képernyőn:My Groups (Saját csoportjaim). Mielőtt új terméket adna hozzá a fiókjához, létre kell hoznia egy csoportot. Koppintson a +ADD A GROUP (CSOPORT HOZZÁADÁSA)gombra a jobb felső sarokban.

4) Válasszon ki egy előre meghatározott csoportot a listából, vagy hozzon létre egy új csoportot, amelyhez hozzáadhatja a SMART+ Bluetooth termékeket.

5) Miután létrehozta a csoportot, koppintson a +ADD A DEVICE (ESZKÖZ HOZZÁADÁSA)gombra.

6) Az alkalmazás keresni fogja a közelben lévő termékeket.

Ha lát egy plusz ikont (+) a termék mellett, koppintson rá a párosítás megkezdéséhez.

Ha egyDownload (Letöltés)ikont lát a termék mellett, párosítás előtt a SMART+ Bluetooth termék firmware-frissítést igényel. Koppintson aDownload (Letöltés)ikonra a frissítéshez. Amikor a firmware frissítése befejeződött, egy plusz ikon jelenik meg (+) a frissített termék mellett. Koppintson a plusz ikonra a párosítás folytatásához.

Megjegyzés: A SMART+ Bluetooth termékek a párosítási folyamat során többször is felvillannak.

7) Ha a SMART+ Bluetooth termék párosítása megtörtént, megjelenik aDevice Added Successfully (Eszköz hozzáadása sikeres)üzenet. A SMART+ Bluetooth terméken tesztelheti is, hogy a párosítás sikeres volt-e.

8) Ha a párosítás nem sikerül a leírtak szerint, az 5.3. kérdésnél talál további segítséget – (NEM TUDOK SMART+ BLUETOOTH TERMÉKET HOZZÁADNI SMART+ FIÓKOMHOZ. HOGYAN ORVOSOLHATOM A PROBLÉMÁT?)

2. A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEK VEZÉRLÉSE A LEDVANCE SMART+ ALKALMAZÁSBAN

SMART+ Bluetooth termékek vezérlése esetén mindig győződjön meg az alábbiakról:

1) A SMART+ Bluetooth termék párosítva és csatlakoztatva van, és be van kapcsolva – az utasítások az 1.2. kérdésnél (HOGYAN TUDOM PÁROSÍTANI A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEKET A LEDVANCE SMART+ ALKALMAZÁSSAL?) találhatók.

2) A SMART+ Bluetooth termék a legújabb firmware-t használja – lásd a 3.1. kérdést (HOGYAN LEHET A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEKET FRISSÍTENI?).

3) Mobileszköze rendelkezik hálózati kapcsolattal, akár mobil adatátviteli hálózaton, akár WiFi-n keresztül.

4) Mobileszközének Bluetooth funkciója be van kapcsolva.

5) Mobileszköze a vezérelni kívánt SMART+ Bluetooth termék hatótávolságán belül található.

Megjegyzés: a hatótávolság elsősorban mobileszközétől, az épület kialakításától és a beépített SMART+ Bluetooth termékek mennyiségétől függ. A mobileszköz és a SMART+ BLUETOOTH TERMÉK közötti akadályok, például a falak gyengíthetik vagy akadályozhatják a Bluetooth-kapcsolatot.

A használni kívánt SMART+ Bluetooth termékeket hozzá kell adni egy csoporthoz – az utasítások az 1.2. kérdésnél (HOGYAN TUDOM PÁROSÍTANI A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEKET A LEDVANCE SMART+ ALKALMAZÁSSAL?) találhatók. Ilyen módon egyidejűleg vezérelheti a csoportban lévő összes SMART+ Bluetooth terméket.

2.2.1. SMART+ Bluetooth termékek be- és kikapcsolása egy csoportban

Keresse meg a vezérelni kívánt csoportot aMy Groups (Saját csoportjaim)alatt, majd koppintsona Turn On (Bekapcsolás)vagyTurn Off (Kikapcsolás)elemre, hogy vezérelni tudja a csoportban található SMART+ Bluetooth termékeket.

2.2.2. A csoportban található SMART Bluetooth termékek szabályozása

1) Keresse meg a vezérelni kívánt csoportot aMy Groups (Saját csoportjaim)alatt, majd koppintson a jobb alsó sarokban lévő eszközvezérlő sávra a rendelkezésre álló vezérlők eléréséhez.

2) AGROUP CONTROLS (CSOPORTOS VEZÉRLÉSEK)menüpontban csúsztassa el az ujját a fényerő-szabályozó sávon, hogy beállítsa a csoportban lévő összes SMART+ Bluetooth termék fényerejét.

2.2.3. Szín (RGBW) vagy színhőmérséklet (CCT) módosítása egy csoportban (ha elérhető)

1) Megjegyzés: Az RGBW és a CCT funkciók csak akkor érhetők el, ha a SMART+ Bluetooth termék támogatja ezeket a funkciókat.

2) Keresse meg a vezérelni kívánt csoportot aMy Groups (Saját csoportjaim)alatt, majd koppintson a jobb alsó sarokban lévő eszközvezérlő sávra a rendelkezésre álló vezérlők eléréséhez.

3) A szín megváltoztatása (RGBW): aGROUP CONTROLS (CSOPORTOS VEZÉRLÉSEK)menüpont alatt válassza ki a színvezérlés ikont a vezérlők jobb felső részén. Csúsztassa el az ujját a színszabályozó rombuszjelen, hogy beállítsa a csoportban lévő összes SMART+ Bluetooth termék színét.

4) A színhőmérséklet megváltoztatása: aGROUP CONTROLS (CSOPORTOS VEZÉRLÉSEK)menüpont alatt válassza ki a színhőmérséklet-szabályozó ikont a vezérlők jobb felső részén. Csúsztassa el az ujját a színhőmérséklet-szabályozó rombuszjelen, hogy beállítsa a csoportban lévő összes SMART+ Bluetooth termék színhőmérsékletét.

A használni kívánt termékeket hozzá kell adni egy csoporthoz – az utasítások az 1.2. kérdésnél (HOGYAN TUDOM PÁROSÍTANI A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEKET A SMART+ ALKALMAZÁSSAL?) találhatók. A teljes csoport összes SMART+ Bluetooth termékét külön-külön is vezérelheti.

2.3.1. Az egyes SMART+ Bluetooth termékek be- és kikapcsolása

1) Keresse meg azt a csoportot, amelyben az adott SMART+ Bluetooth termék található aMy Groups (Saját csoportjaim)alatt, majd koppintsonaz All Devices (Minden eszköz)elemre, hogy a csoport összes elérhető SMART+ Bluetooth terméke megjelenjen.

2) Keresse meg azokat a SMART+ Bluetooth termékeket, amelyeket vezérelni szeretne. Koppintsona Turn On (Bekapcsolás)vagyTurn Off (Kikapcsolás)elemre egyes SMART+ Bluetooth termékek vezérléséhez.

2.3.2. Az egyes SMART+ Bluetooth termékek szabályozása

1) Keresse meg azt a csoportot, amelyben az adott SMART+ Bluetooth termék található aMy Groups (Saját csoportjaim)alatt, majd koppintsonaz All Devices (Minden eszköz)elemre, hogy a csoport összes elérhető SMART+ Bluetooth terméke megjelenjen.

2) Koppintson az egyes SMART+ Bluetooth termékek bal alsó részénél található vezérlősávra a szabályozható eszközök eléréséhez.

3) A SMART+ Bluetooth termékek fényerejének beállításához csúsztassa végig az ujját a szabályozni kívánt termékek melletti fényerőszabályozó sávokon.

2.3.3. Az egyes SMART+ Bluetooth termékek színének (RGBW) vagy színhőmérsékletének (CCT) módosítása (ha elérhető)

1) Megjegyzés: Az RGBW és a CCT funkciók csak akkor érhetők el, ha a SMART+ Bluetooth termék támogatja ezeket a funkciókat.

2) Keresse meg azt a csoportot, amelyben az adott SMART+ Bluetooth termék található aMy Groups (Saját csoportjaim)alatt, majd koppintsonaz All Devices (Minden eszköz)elemre, hogy a csoport összes elérhető SMART+ Bluetooth terméke megjelenjen.

3) Koppintson az egyes SMART+ Bluetooth termékek bal alsó részénél található vezérlősávra a szabályozható eszközök eléréséhez.

4) A szín (RGBW) módosítása: válassza ki a színvezérlés ikont a vezérlők jobb felső részén. A szín módosításához csúsztassa el az ujját a színszabályozó rombuszjelen.

5) A színhőmérséklet (CCT) módosítása: válassza ki a színhőmérséklet-szabályozó ikont a vezérlők jobb felső részén. Csúsztassa el az ujját a színhőmérséklet-szabályozó rombuszjelen, hogy módosítsa a termék színhőmérsékletét.

3. A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEK FRISSÍTÉSE, ÁTHELYEZÉSE/TÖRLÉSE/ÁTNEVEZÉSE

A SMART+ Bluetooth termékek és tartozékok megfelelő teljesítményének biztosításához frissítse a termékek firmware-ét. A frissítések ellenőrzéséhez kövesse az alábbi utasításokat:

1) A LEDVANCE SMART+ alkalmazáson belül a bal felső sarokban lévő három vízszintes vonalra koppintva nyissa meg a menüt, majd koppintsona Firmware Update (Firmware frissítése) elemre.

2) Megjelenik az összes csatlakoztatott SMART+ Bluetooth termék. Frissítések kereséséhez koppintson egy SMART+ Bluetooth termékre a listában.

3) Ha van elérhető frissítés, automatikusan elindul. A SMART+ Bluetooth termékek villanással jelezhetik, ha a frissítés sikeres volt.

1) Keresse meg azt a csoportot, amelyben az adott SMART+ Bluetooth termék található aMy Groups (Saját csoportjaim)alatt, majd koppintsonaz All Devices (Minden eszköz)elemre, hogy a csoport összes elérhető SMART+ Bluetooth terméke megjelenjen.

2) Válassza ki az áthelyezni kívánt terméket. A jobb felső sarokban található három pontra koppintva lépjen be a termékmenübe. Válassza kia Move Device (Eszköz áthelyezése) elemet,majd válassza ki azt a csoportot, amelyikbe szeretné áthelyezni a SMART+ Bluetooth terméket.

1) Ahhoz, hogy egy Smart+ Bluetooth terméket törölni tudjon a fiókjából, ügyeljen rá, hogy a termék be legyen kapcsolva, és csatlakoztatva van a legyen mobileszközéhez.

2) Keresse meg azt a csoportot, amelyben az adott SMART+ Bluetooth termék található aMy Groups (Saját csoportjaim)alatt, majd koppintsonaz All Devices (Minden eszköz)elemre, hogy a csoport összes elérhető SMART+ Bluetooth terméke megjelenjen.

3) Válassza ki a törölni kívánt terméket. A jobb felső sarokban található három pontra koppintva lépjen be a termékmenübe. Válassza kia Delete Device (Eszköz törlése)lehetőséget, és erősítse meg, hogy valóban törölni szeretné a SMART+ Bluetooth terméket. Megjegyzés: ez a folyamat visszaállítja a SMART+ Bluetooth termék gyári beállításait.

A SMART+ Bluetooth termékeket és a hozzájuk tartozó csoportokat az alábbi utasításokat követve nevezheti át.

3.4.1. A csoportok átnevezése

1) A főképernyőn koppintsonaz All Devices (Minden eszköz)elemre a módosítani kívánt csoport alatt.

2) Válassza ki a három függőleges pontot a jobb felső sarokban, majd válasszaa Rename Group (Csoport átnevezése) elemet.

3) Nevezze át a kívánt módon a csoportot, majd koppintsona SAVE (MENTÉS) gombra.

3.4.2. Az egyes SMART+ Bluetooth termékek átnevezése

1) A főképernyőn koppintsonaz All Devices (Minden eszköz)elemre az alatt a csoport alatt, amelyben az adott SMART+ Bluetooth termék található.

2) Válassza ki azt a SMART+ Bluetooth terméket, amelyet szeretne átnevezni.

3) Válassza ki a három függőleges pontot a jobb felső sarokban, és koppintsona Rename Device (Eszköz átnevezése) elemre.

4) Nevezze át a kívánt módon a SMART+ Bluetooth terméket, majd kattintsona SAVE (MENTÉS) gombra.

4. A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEK VEZÉRLÉSE HANGASSZISZTENSEKKEL

A SMART+ BLUETOOTH termékek hangasszisztenssel történő vezérlése jelenleg csak az Apple HomeKit (Siri), a Google Assistant vagy az Amazon Alexa segítségével lehetséges. További információk a GYIK 3. (a SMART+ használata az Apple HomeKit rendszerrel), 4. (a SMART+ használata a Google Assistant alkalmazással) vagy 5. (a SMART+ használata az Amazon Alexa rendszerrel) szakaszában találhatók.

5. A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEK HIBÁINAK ELHÁRÍTÁSA A LEDVANCE SMART+ ALKALMAZÁSBAN

1) Győződjön meg arról, hogy a 2.1. szakasz általános követelményei teljesülnek.

2) A LEDVANCE SMART+ alkalmazáson belül a bal felső sarokban lévő három vízszintes vonalra koppintva nyissa meg a menüt, majd koppintsona Network Status (Hálózat állapota) mögött található frissítés gombra. Ez újraindítja a Bluetooth-kapcsolatot a SMART+ Bluetooth termékek és a mobileszköz között.

3) Ellenőrizze, hogy a mobileszköz rendelkezik hálózati kapcsolattal – akár mobil adatátviteli hálózaton, akár WiFi-n keresztül – a SMART+ Bluetooth termékek vezérléséhez.

4) Próbálja meg bezárni, majd újra megnyitni a LEDVANCE SMART+alkalmazást a hálózati kapcsolat helyreállításához.

5) A SMART+ Bluetooth termékek a Bluetooth Mesh technológiát használják a hatótávolság kiterjesztésére. Ha azonban Ön túl messze van, a kapcsolat nem jön létre. Próbáljon meg közelebb menni a termékhez, távolítsa el az akadályokat, vagy a hatótávolság kiterjesztéséhez adjon további SMART+ Bluetooth termékeket és tartozékokat a rendszerhez.

6) Ellenőrizze, hogy a SMART+ Bluetooth termékek a legújabb firmware-t használják-e – lásd a 3.1. kérdést (HOGYAN LEHET A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEKET FRISSÍTENI?). Ezek a frissítések biztosítják, hogy a megfelelő teljesítmény érdekében a SMART+ Bluetooth termékeken a legfrissebb firmware-verzió fusson.

7) Ha a fenti módszerek egyike sem működik, előfordulhat, hogy el kell távolítania a terméket a rendszerből – lásd a 3.3. kérdést (HOGYAN TUDOK SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEKET TÖRÖLNI A LEDVANCE SMART+ ALKALMAZÁSBÓL?) –, majd újra kell párosítania az alkalmazással – lásd az 1.2. kérdést (HOGYAN TUDOM PÁROSÍTANI A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEKET A LEDVANCE SMART+ ALKALMAZÁSSAL?).

1) Győződjön meg arról, hogy a 2.1. szakasz általános követelményei teljesülnek.

2) Ellenőrizze, hogy mobileszközén erős-e a térerő, vagy hogy csatlakozik-e a WiFi-hálózathoz.

3) Próbálja meg bezárni, majd újra megnyitni a LEDVANCE SMART+ alkalmazást a hálózati kapcsolat helyreállításához.

4) Ha a LEDVANCE SMART+ alkalmazást egynél több mobileszközre telepítette, ellenőrizze, hogy bezárta-e a LEDVANCE SMART+ alkalmazást azokon a mobileszközökön, amelyeket éppen nem használ.

5) Ha a fenti módszerek egyike sem működik, előfordulhat, hogy el kell távolítania a terméket a rendszerből – lásd a 3.3. kérdést (HOGYAN TUDOK SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEKET TÖRÖLNI A LEDVANCE SMART+ ALKALMAZÁSBÓL?) –, majd újra kell párosítania az alkalmazással – lásd az 1.2. kérdést (HOGYAN TUDOM PÁROSÍTANI A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEKET A LEDVANCE SMART+ ALKALMAZÁSSAL?).

1) Kövesse az 1.2. kérdésben (HOGYAN TUDOM PÁROSÍTANI A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEKET A LEDVANCE SMART+ ALKALMAZÁSSAL?) leírt lépéseket, és ügyeljen rá, hogy a 2.1. szakasz általános követelményei teljesüljenek.

2) Indítsa újra a LEDVANCE SMART+ alkalmazást, és rövid időre válassza le a SMART+ Bluetooth terméket az áramellátásról, mielőtt újra megpróbálná hozzáadni a rendszerhez.

3) Csökkentse a távolságot a SMART+ Bluetooth termék és a mobileszköz között.

4) Győződjön meg arról, hogy nincs másik mobileszközzel bejelentkezve a LEDVANCE SMART+ fiókjába.

5) Kapcsolja ki a SMART+ eszköz hatótávolságában lévő Bluetooth-eszközöket.

6) Állítsa vissza a SMART+ Bluetooth terméket a gyári beállításokra az alábbiak szerint: kapcsolja ki egymás után ötször 3-5 másodpercre.

7) Indítson el egy firmware-frissítést: a SMART+ eszköz firmware-jét módosítsa HomeKitre vagy Google Assistantra, majd ezt követően frissítse a LEDVANCE SMART+ rendszerrel kompatibilis firmware-re. Ezután próbálja meg újra hozzáadni az eszközt. A firmware módosításáról további információk a GYIK 3. (a SMART+ használata az Apple HomeKit rendszerrel), 4. (a SMART+ használata a Google Assistant alkalmazással) vagy 5. (a SMART+ használata az Amazon Alexa rendszerrel) szakaszában találhatók.

6. A LEDVANCE SMART+ ALKALMAZÁS FUNKCIÓIVAL ÉS HASZNÁLATÁVAL KAPCSOLATOS ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEK

Jelenleg egy fiókhoz csak egy e-mail-cím társítható. Ugyanakkor egyszerre több eszközről is bejelentkezhet a fiókjába.

Kérjük, vegye figyelembe, hogy ha egy fényforrás áll rendelkezésre, az csak egy mobileszközzel kapcsolható össze. Ha azonban SMART+ eszközeit párhuzamosan két mobileszközzel szeretné vezérelni, ahhoz legalább két SMART+ termékre van szükség.

A távvezérlés jelenleg csak az Apple Home alkalmazással, a Google Home alkalmazással vagy az Amazon Alexa alkalmazással lehetséges. A smart home rendszerek Apple HomeKit, Google Assistant vagy Amazon Alexa segítségével történő aktiválásáról további információkat a GYIK 4. (a SMART+ használata a Google Assistant alkalmazással), vagy 5. szakaszában (a SMART+ használata az Amazon Alexa rendszerrel) talál.

Az ütemezés jelenleg nem lehetséges a LEDVANCE SMART+ alkalmazásban. Az Apple HomeKit, az Amazon Alexa és a Google Home alkalmazás azonban kínál időzítő funkciókat. Az Amazon Alexa vagy a Google Home rendszerekhez történő csatlakozásról a GYIK 3. (a SMART+ használata az Apple HomeKit rendszerrel), 4. (a SMART+ használata a Google Assistant alkalmazással) vagy 5. (a SMART+ használata az Amazon Alexa rendszerrel) szakaszában olvashat.

1. Törölje SMART+ Bluetooth termékeit a LEDVANCE SMART+ alkalmazásból. Ehhez a 3.3. kérdésnél (HOGYAN TUDOK SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEKET TÖRÖLNI A LEDVANCE SMART+ ALKALMAZÁSBÓL?) talál segítséget. Másik lehetőségként állítsa őket vissza alaphelyzetbe: kapcsolja be és ki a termékeket 3-3 másodpercre, egymás után ötször.

2. Koppintson a menüben a három vízszintes vonalra, és lépjen a következőre: Other Smart Home Systems (Egyéb smart home rendszerek),és jelentkezzen ki.

3. Válassza ki a másik smart home rendszert, amellyel használni szeretné az eszközt (az Apple HomeKit csak iOS-en érhető el).

4. Másik smart home rendszer engedélyezési folyamatáról további információkat a GYIK 3. (a SMART+ használata az Apple HomeKit rendszerrel), 4. (a SMART+ használata a Google Assistant alkalmazással) vagy 5. (a SMART+ használata az Amazon Alexa rendszerrel) szakaszában olvashat.

SMART+ Apple HomeKittel

1. ELSŐ LÉPÉSEK/A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEK ÜZEMBE HELYEZÉSE AZ APPLE HOMEKIT RENDSZERBEN

A SMART+ Bluetooth termékek Apple HomeKit rendszerrel való használatához a következőkre van szüksége:

- Egy iPad/iPhone/iPod Touch eszköz iOS 10 operációs rendszerrel vagy annak újabb verziójával (a problémák elkerülése érdekében ügyeljen rá, hogy az iOS legújabb verzióját használja).

- Az Apple Home alkalmazás (alapértelmezés szerint iOS 10-től megtalálható a fent említett Apple eszközökön).

- Egy vagy több SMART+ Bluetooth termék (amelyet a csomagoláson található Bluetooth felirat vagy a „Works with Apple HomeKit” márkajelzés jelez).

Vegye figyelembe, hogy ha a SMART+ Bluetooth termékeket az Apple HomeKit rendszerével együtt használja, akkor bizonyos funkciókhoz, például az automatizáláshoz vagy a távoli hozzáféréshez egy iPadre, Apple TV-re vagy HomePodra is szüksége lehet. További információk: Apple támogatási oldal .

Kövesse az alábbi lépéseket, ha SMART+ Bluetooth terméket szeretne hozzáadni a HomeKit rendszeréhez:

1. Csatlakoztassa a SMART+ Bluetooth terméket az áramellátáshoz; amikor hozzáadja a termékeket a rendszerhez, ne válassza le őket az elektromos hálózatról.

2. Nyissa meg a Home alkalmazást.

3. Kattintson a + jelre, majdaz Add Accessory (Tartozék hozzáadása) elemre.

4. Olvassa le a SMART+ Bluetooth termékhez mellékelt QR-kódot (amely a termék tájékoztatóján található).

5. Válassza ki a SMART+ Bluetooth terméket az eszközlistából.

6. Választható: Nevezze el a SMART+ Bluetooth terméket, és rendelje hozzá egy helyiséghez.

Megjegyzés: Ha a SMART+ Bluetooth terméket a LEDVANCE SMART+ alkalmazással kompatibilis firmware-re frissítette (Bluetooth Mesh firmware), akkor frissítenie kell az Apple HomeKit rendszerrel kompatibilis firmware-re. A SMART+ Bluetooth eszköz firmware-jének Apple HomeKit rendszerrel kompatibilis firmware-re történő frissítéséről a GYIK 2. részében (LEDVANCE SMART+ alkalmazás) olvashat.

AzApple támogatási oldal részletes információkat tartalmaz a HomeKit rendszerről.

2. A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEK HASZNÁLATA ÉS ÜZEMELTETÉSE AZ APPLE HOMEKIT RENDSZERBEN

Kövesse az alábbi lépéseket a SMART+ Bluetooth termékek Apple HomeKit rendszerrel kompatibilis firmware-jének frissítéséhez:

1. Kapcsolja be a SMART+ Bluetooth termékeket. Ne válassza le őket az áramellátásról frissítés közben.

2. Csatlakoztassa a SMART+ Bluetooth terméket az Apple Home alkalmazáshoz – lásd az 1.2 kérdést (HOGYAN ADHATOK HOZZÁ SMART+ BLUETOOTH TERMÉKET A HOMEKIT RENDSZEREMHEZ?).

3. Töltse le és nyissa meg a LEDVANCE SMART+ alkalmazást iOS mobileszközén.

4. Kattintsona FIRMWARE UPDATE ONLY (CSAK FIRMWARE-FRISSÍTÉS)gombra a LEDVANCE SMART+ alkalmazás bejelentkezési képernyőjének alján. Az összes olyan SMART+ Bluetooth termék megjelenik, amelyek a mobileszköz Bluetooth-tartományában vannak, vagy csatlakoztatva van az Apple Home alkalmazáshoz (az eszközöknek elérhető távolságban kell lenniük).

5. A SMART+ Bluetooth eszközével és az Apple HomeKit rendszerrel kompatibilis firmware frissítésének kereséséhez nyomja mega Check for Update (Frissítés keresése)gombot a frissíteni kívánt eszköz mellett. Ha vannak elérhető firmware-frissítések, automatikusan elindulnak. Ne zárja be a LEDVANCE SMART+ alkalmazást, amíg tart a firmware-frissítés.

Az egyes SMART+ Bluetooth termékek anélkül állíthatók alaphelyzetbe (gyári beállítások) vagy konfigurálhatók újra, hogy a teljes Apple HomeKit újratelepítése szükséges lenne. Csak törölje a bekapcsolt és csatlakoztatott SMART+ Bluetooth terméket az Apple HomeKit rendszeréből (lásd: Apple támogatási oldal ), vagy olvassa el az adott SMART+ Bluetooth termék hardveres visszaállítására vonatkozó utasításokat a GYIK 1. szakaszában (SMART+ Bluetooth termékek) .

Az Apple HomeKit rendszerrel párosítható SMART+ Bluetooth termékek száma nincs korlátozva. Mivel azonban az Apple HomeKit rendszer a Bluetooth Low Energy technológiát használja kommunikációs szabványként, vannak olyan technikai sajátosságok, amelyek befolyásolhatják a teljesítményt nagymértékben skálázott rendszerekben. A témával kapcsolatos részletes információk a GYIK 1. szakaszában (SMART+ Bluetooth termékek) találhatók.

Az Apple HomeKit rendszer optimális működése érdekében azt javasoljuk, hogy a SMART+ Bluetooth termékeket mindig csatlakoztassa az áramellátáshoz, és ne adjon ki olyan csoportos parancsokat, amelyek egyszerre sok csatlakoztatott eszközt érintenek.

Az Apple HomeKit rendszer termékeinek használatával kapcsolatos konkrét kérdésekre itt talál választ: Apple támogatási oldal .

3. ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEK A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEKRŐL

A SMART+ Bluetooth termékekkel kapcsolatos összes termékspecifikus kérdés – beleértve az olyan témákat is, mint a hatótávolság, a termékek működése áramszünet után vagy a többi hasznos információ – a GYIK 1. szakaszában (SMART+ Bluetooth termékek) található.

Az Apple HomeKit rendszerrel csak a SMART+ Bluetooth termékek használhatók. A SMART+ Bluetooth termékek könnyen felismerhetők a csomagoláson található Bluetooth-címke vagy a „Works with Apple HomeKit” márkajelzés alapján. Vegye figyelembe, hogy ezeket a termékeket kizárólag Bluetooth rendszerekhez tervezték (például a LEDVANCE SMART+ alkalmazáshoz vagy az Apple HomeKit rendszerhez), ezért nem kompatibilisek a SMART+ Zigbee termékeinkkel. Ez a korlátozás fordítva is igaz. A SMART+ Bluetooth termékek áttekintését itt találja .

Megjegyzés: Az Apple HomeKit kompatibilitás jelzésére kötelező a csomagoláson feltüntetni a „Works with Apple HomeKit” logót. További kérdéseivel forduljon közvetlenül ügyfélszolgálatunkhoz .

4. A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEK HIBÁINAK ELHÁRÍTÁSA AZ APPLE HOMEKIT RENDSZERBEN

Az alábbi ellenőrző listát használva kizárhatja a gyakori hibaforrásokat. Ha továbbra sem sikerül orvosolni a hibát, tekintse át a GYIK 1. szakaszát (SMART+ Bluetooth Products), vagy forduljon közvetlenül ügyfélszolgálatunkhoz.

a) Az áramellátás ellenőrzése:
Győződjön meg arról, hogy a SMART+ Bluetooth termék csatlakozik az áramellátáshoz. A SMART+ Bluetooth termék csak akkor tud parancsokat fogadni, ha áram alatt áll.

b) Újraindítás:
Először kapcsolja ki a SMART+ Bluetooth termék működtetőjét több másodpercre, amikor csatlakoztatja a rendszerhez, majd kapcsolja be újra. Az újracsatlakozás akár három percig is eltarthat. Ha a SMART+ Bluetooth termék még mindig nem csatlakozik, indítsa újra az Apple Home alkalmazást, valamint az okostelefonját/táblagépét.

c) A zavaró hatások csökkentése:
A SMART+ termékek kommunikációját és működését számos különféle külső tényező befolyásolhatja. Próbálja a következőkkel kiküszöbölni a zavaró tényezőket:

- Csökkentse a távolságot a SMART+ termék és az okostelefon vagy táblagép között.

- Kapcsolja ki azokat az eszközöket, amelyek a SMART+ termék és az okostelefon vagy táblagép közvetlen közelében szintén Bluetooth-jeleket generálhatnak.

- Az elektromosságot vezető anyagokból készült felületek vagy akadályok gátolhatják a Bluetooth-jel továbbítását. Próbálja meg ezeket eltávolítani.

d) Az internet- és WiFi-kapcsolatok ellenőrzése:
Ellenőrizze, hogy okostelefonja vagy táblagépe rendelkezik-e működő internetkapcsolattal, illetve csatlakozik-e az otthoni hálózathoz, mobilhálózathoz vagy WiFi-hez. Ha okostelefonja vagy táblagépe nem csatlakozik a WiFi-hez, indítsa újra a routert, ami segíthet megoldani a problémát.

e) Újbóli hozzáadás a rendszerhez:
Segíthet, ha a SMART+ Bluetooth terméket újra hozzáadja a rendszerhez. Kérjük, kövesse az 1.2 kérdésnél megadott utasításokat (HOGYAN ADHATOK HOZZÁ SMART+ BLUETOOTH TERMÉKET A HOMEKIT RENDSZEREMHEZ?).

f) E-mail-támogatás:
Ha a megvásárolt SMART+ Bluetooth termék még mindig nem működik megfelelően, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. Ügyfélszolgálatunk készséggel nyújt Önnek további segítséget.

További segítségért olvassa el a GYIK 1. szakaszát (SMART+ Bluetooth termékek). Ha továbbra sem kapott választ kérdésére, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. Ügyfélszolgálatunk készséggel nyújt további segítséget.

SMART+ ÉS A GOOGLE ASSISTANT

1. ELSŐ LÉPÉSEK/A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEK ÜZEMBE HELYEZÉSE GOOGLE ASSISTANTTAL

A SMART+ Bluetooth termékek Google Assistant rendszerrel való használatához a következőkre van szüksége:

- Egy Android 6.0 vagy annak újabb verziójával, illetve iOS 12.0 vagy annak újabb verziójával működő mobileszköz vagy táblagép (a problémák elkerülése érdekében ügyeljen rá, hogy az Android vagy iOS legújabb verzióját használja).

- Telepítse a Google Home alkalmazást a Google Play áruházból vagy az Apple App Store-ból.

- Adjon hozzá egy Google Nest vagy Home eszközt a Google Home alkalmazásban.

- Egy vagy több SMART+ Bluetooth termék (amelyet a csomagoláson található Bluetooth-címke jelez).

Felhívjuk figyelmét, hogy ha a SMART+ Bluetooth termékeket a Google Assistant rendszerrel együtt használja, akkor Google Nest- vagy Home-kompatibilis eszköz szükséges. Itt olvashat további információkat a Google Home és Nest eszközökről: a Google Nest súgója .

a) A LEDVANCE SMART+ alkalmazással kapcsolatos lépések:

A firmware ellenőrzéséhez vagy a SMART+ Bluetooth termék Google Assistantban történő engedélyezéséhez kövesse az alábbi lépéseket:

1. Töltse le a LEDVANCE SMART+ alkalmazást az Apple App Store-ból vagy a Google Play áruházból; további információkat a a GYIK 2. szakaszában (LEDVANCE SMART+ alkalmazás) talál.

2. Győződjön meg róla, hogy a SMART+ Bluetooth eszközét alaphelyzetbe állította. Az eszköz alaphelyzetbe állításával kapcsolatban további információkat a GYIK 1. szakaszában (SMART+ Bluetooth termékek) talál.

3. Koppintsona Google Assistantikonjára a SMART+ alkalmazás kezdőképernyőjén.

4. Az alkalmazás automatikusan megkeresi az eszközöket.

5. Nyomja megaz Enable (Engedélyezés)gombot az eszköz jobb oldalánál a firmware frissítéséhez. Ha a folyamat sikeres, egyzöld pipajelenik meg az eszköz bal oldalán, vagy ha az eszköz már kompatibilis a Google Assistant eszközzel, látni fogja a zöld pipát tőle balra. Kattintsona Check for Update (Frissítés keresése)ikonra a legújabb firmware letöltéséhez.

6. Az összes kíválasztott SMART+ Bluetooth eszköz engedélyezése után kattintsona HERE (ITT)gombra, és megnyílik a Google Home alkalmazás.

b) Lépések a Google Home alkalmazásban

Kövesse az alábbi lépéseket, ha SMART+ Bluetooth terméket szeretne hozzáadni a Google Home rendszeréhez:

1. A bal felső sarokban koppintsona ADD + (HOZZÁADÁS)  Set up device (Eszköz beállítása)  Set up new devices in your home (Új eszközök beállítása otthonában) lehetőségre.

2. Válassza ki a SMART+ Bluetooth eszközt a beállításhoz. Az eszköz villogni fog, amikor kiválasztotta.

3. Válassza ki azt a helyiséget, ahol az eszköz található. Egyéni helyiség létrehozására is van lehetőség.

4. Adjon egyedi nevet az eszköznek, hogy hangutasításokkal könnyen vezérelhesse.

5. Beállítási folyamat: az eszköz néhányszor felvillanhat.

6. A sikeres hozzáadási folyamat után koppintsona Done (kész)ikonra, ezt követően az eszköz alkalmazással vagy hangutasításokkal vezérelhető.

Megjegyzés: A LEDVANCE SMART+ Bluetooth termékeket a Google Home rendszer automatikusan felismeri. Ennek eredményeképpen a főképernyő felső részén az alábbi értesítés jelenik meg:X eszköz beállítása, x intelligens fényforrás beállításavagyX intelligens dugalj beállítása,attól függően, hogy milyen és hány eszközt ismer fel a rendszer. A Google Home alkalmazásban történő hozzáadási folyamatról bővebb információt itt talál: a Google Nest súgója .

a Google Nest súgója részletes információkat tartalmaz a Google Home rendszerről.

2. A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEK HASZNÁLATA ÉS ÜZEMELTETÉSE A GOOGLE ASSISTANT RENDSZERBEN

Kövesse az alábbi lépéseket a SMART+ Bluetooth termékek Google Assistant rendszerrel kompatibilis firmware-jének frissítéséhez:

1. Távolítsa el a SMART+ terméket a Google Home alkalmazásból, és győződjön meg róla, hogy alaphelyzetbe van állítva.

2. Nyissa meg a LEDVANCE SMART+ alkalmazást Android vagy iOS rendszerű mobileszközén.

3. Koppintsona Google Assistantikonjára a SMART+ alkalmazás kezdőképernyőjén.

4. Az alkalmazás automatikusan megkeresi az eszközöket.

5. A Google Assistant-kompatibilis firmware-rel rendelkező eszközök bal oldalán egy jelölőnégyzet található; a jobb oldalán koppintsona Check for Update (Frissítés keresése)ikonra a legújabb firmware letöltéséhez.

6. A firmware frissítésének befejezése után ugorjon a Google Home alkalmazáshoz. Ehhez nyomja mega HERE (ITT)gombot, és újra hozzáadhatja a terméket Google Home rendszeréhez.

Megjegyzés: Már dolgozunk egy olyan megoldáson, amellyel a SMART+ Bluetooth eszközök anélkül frissíthetők a legújabb firmware-re, hogy eltávolítanánk őket a Google Home alkalmazásból.

Az egyes SMART+ Bluetooth termékek anélkül állíthatók alaphelyzetbe (gyári beállítások) vagy konfigurálhatók újra, hogy a teljes Google Home újratelepítése szükséges lenne. Csak törölje a bekapcsolt és csatlakoztatott SMART+ Bluetooth terméket a Google Home rendszeréből (lásd: a Google Nest súgója ), vagy olvassa el az adott SMART+ Bluetooth termék hardveres visszaállítására vonatkozó utasításokat a GYIK 1. szakaszában (SMART+ Bluetooth termékek) .

Jelenleg legfeljebb hat SMART+ Bluetooth termék párosítható a Google Home rendszerrel. Azért, hogy a Google Home rendszer optimális teljesítménnyel működjön, javasoljuk, hogy a SMART+ Bluetooth termékeket mindig csatlakoztassa az áramellátáshoz.

A Google Home rendszer termékeinek használatával kapcsolatos konkrét kérdésekre itt talál választ: a Google Nest súgója .

3. ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEK A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEKRŐL

A SMART+ Bluetooth termékekkel kapcsolatos összes termékspecifikus kérdés – beleértve az olyan témákat is, mint a hatótávolság, a termékek működése áramszünet után vagy a többi hasznos információ – a GYIK 1. szakaszában (SMART+ Bluetooth termékek) található.

A Google Assistant rendszerrel csak a SMART+ Bluetooth termékek használhatók. A SMART+ Bluetooth termékek könnyen felismerhetők a csomagoláson található Bluetooth-címke alapján. Vegye figyelembe, hogy ezeket a termékeket kizárólag Bluetooth rendszerekhez tervezték (például a LEDVANCE SMART+ alkalmazáshoz vagy az Apple HomeKit és a Google Assistant rendszerhez), ezért nem kompatibilisek a SMART+ Zigbee termékeinkkel. Ez a korlátozás fordítva is igaz. A SMART+ Bluetooth termékek áttekintését itt találja.

A Google Assistant SMART+ Zigbee és WiFi termékekkel való használatára vonatkozó további információkat lásd a Zigbee- és WiFi-rendszerek gyakori kérdéseinél.

4. A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEK HIBÁINAK ELHÁRÍTÁSA A GOOGLE ASSISTANT RENDSZERBEN

Az alábbi ellenőrző listát használva kizárhatja a gyakori hibaforrásokat. Ha továbbra sem sikerül orvosolni a hibát, tekintse át a GYIK 1. szakaszát (SMART+ Bluetooth Products), vagy forduljon közvetlenül ügyfélszolgálatunkhoz.

a) Az áramellátás ellenőrzése:

Győződjön meg arról, hogy a SMART+ Bluetooth termék csatlakozik az áramellátáshoz. A SMART+ Bluetooth termék csak akkor tud parancsokat fogadni, ha áram alatt áll.

b) Újraindítás:

Először kapcsolja ki a SMART+ Bluetooth termék működtetőjét több másodpercre, amikor csatlakoztatja a rendszerhez, majd kapcsolja be újra. Az újracsatlakozás akár három percig is eltarthat. Ha a SMART+ Bluetooth termék még mindig nem csatlakozik, indítsa újra a Google Home alkalmazást, valamint az okostelefonját/táblagépét. Kérjük, a Google Nest vagy a Home eszközt is indítsa újra. A folyamatról részletes információk itt találhatók: a Google Nest súgója .

c) A zavaró hatások csökkentése:

A SMART+ termékek kommunikációját és működését számos különféle külső tényező befolyásolhatja. Próbálja a következőkkel kiküszöbölni a zavaró tényezőket:

- Csökkentse a távolságot a SMART+ termék és az okostelefon vagy táblagép között.

- Kapcsolja ki azokat az eszközöket, amelyek a SMART+ termék és az okostelefon vagy táblagép közvetlen közelében szintén Bluetooth-jeleket generálhatnak.

- Az elektromosságot vezető anyagokból készült felületek vagy akadályok gátolhatják a Bluetooth-jel továbbítását. Próbálja meg ezeket eltávolítani.

d) Az internet- és WiFi-kapcsolatok ellenőrzése:

Ellenőrizze, hogy okostelefonja vagy táblagépe rendelkezik-e működő internetkapcsolattal, illetve csatlakozik-e az otthoni hálózathoz, mobilhálózathoz vagy WiFi-hez. Ha okostelefonja vagy táblagépe nem csatlakozik a WiFi-hez, indítsa újra a routert, ami segíthet megoldani a problémát.

e) Újbóli hozzáadás a rendszerhez:

Segíthet, ha a SMART+ Bluetooth terméket újra hozzáadja a rendszerhez. Kérjük, kövesse az 1.2 kérdésnél megadott utasításokat (HOGYAN ADHATOK HOZZÁ SMART+ BLUETOOTH TERMÉKET A GOOGLE HOME RENDSZEREMHEZ?).

f) A SMART+ Bluetooth termék firmware-jének ellenőrzése

Segíthet, ha frissíti a firmware-t a legújabb verzióra. Kérjük, kövesse a 2.1 kérdésnél megadott utasításokat. (HOGYAN LEHET A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEKET FRISSÍTENI A GOOGLE ASSISTANT LEGÚJABB FIRMWARE-JÉRE?). Vegye figyelembe, hogy ha a SMART+ Bluetooth eszközt LEDVANCE SMART+ kompatibilis firmware-re módosította, akkor megjelenik a Google Home alkalmazásban, de az eszköz hozzáadása nem biztos, hogy működni fog.

g) E-mail-támogatás:

Ha a megvásárolt SMART+ Bluetooth termék még mindig nem működik megfelelően, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. Ügyfélszolgálatunk készséggel nyújt Önnek további segítséget.

További segítségért olvassa el a GYIK 1. szakaszát (SMART+ Bluetooth termékek). Ha továbbra sem kapott választ kérdésére, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. Ügyfélszolgálatunk készséggel nyújt további segítséget.

SMART+ AMAZON ALEXA

1. ELSŐ LÉPÉSEK/A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEK ÜZEMBE HELYEZÉSE AMAZON ALEXÁVAL

A SMART+ Bluetooth termékek Amazon Alexa rendszerrel való használatához a következőkre van szüksége:

  • Egy Android 6.0 vagy annak újabb verziójával, illetve iOS 11.0 vagy annak újabb verziójával működő mobileszköz vagy táblagép (a problémák elkerülése érdekében ügyeljen rá, hogy az Android vagy iOS legújabb verzióját használja).
  • Telepítse az Amazon Alexa alkalmazást a Google Play áruházból vagy az Apple App Store-ból.
  • Adjon hozzá egy Amazon Alexa Echo eszközt (Echo Dot, Echo Show) otthoni rendszeréhez az Amazon Alexa alkalmazásban
  • Egy vagy több SMART+ Bluetooth termék (amelyet a csomagoláson található Bluetooth-címke jelez).

Vegye figyelembe, hogy ha a SMART+ Bluetooth termékeket az Amazon Alexával együtt használja, akkor egy Amazon Alexa Echo készülékre (Echo Dot, Echo Show) is szüksége lesz. Itt olvashat további információkat az Amazon Alexa és Amazon Alexa Echo eszközökről: az Amazon Echo súgója .

a) A LEDVANCE SMART+ alkalmazással kapcsolatos lépések:

A firmware ellenőrzéséhez vagy a SMART+ Bluetooth termék Amazon Alexában történő engedélyezéséhez kövesse az alábbi lépéseket:

1. Töltse le a LEDVANCE SMART+ alkalmazást az Apple App Store-ból vagy a Google Play áruházból; további információkat a a GYIK 2. szakaszában (LEDVANCE SMART+ alkalmazás) talál.

2. Győződjön meg róla, hogy a SMART+ Bluetooth eszközét alaphelyzetbe állította. Az eszköz alaphelyzetbe állításával kapcsolatban további információkat a GYIK 1. szakaszában (SMART+ Bluetooth termékek) talál.

3. Koppintson az Amazon Alexa ikonjára a SMART+ alkalmazás kezdőképernyőjén.

4. Az alkalmazás automatikusan megkeresi az eszközöket.

5. Nyomja meg az Enable (Engedélyezés) gombot a készülék jobb oldalán a firmware frissítéséhez. Ha a folyamat sikeres, egy zöld pipa jelenik meg a készülék bal oldalán, vagy ha a készülék már kompatibilis az Amazon Alexa rendszerrel, a zöld pipa a bal oldalon található, és a Check for Update (Frissítés keresése) gombra kattintva letöltheti a legújabb firmware-t.

6. Az összes kiválasztott SMART Bluetooth eszköz engedélyezése után nyomja meg a HERE (ITT) gombot, és megnyílik az Amazon Alexa alkalmazás.

b) Lépések az Amazon Alexa alkalmazásban

A firmware ellenőrzéséhez vagy a SMART+ Bluetooth termék Amazon Alexában történő engedélyezéséhez kövesse az alábbi lépéseket:

1. A jobb felső sarokban koppintson az +  Add Device (Eszköz hozzáadása)  Device type (Eszköztípus) lehetőségre (fényforrás a Devices (Eszközök) menüpont alatt, majd koppintson az eszköz, aljzat stb. hozzáadása)  Brand Other (Másik márka)  DISCOVER DEVICES (ESZKÖZÖK KERESÉSE) lehetőségre. Alternatív megoldásként az Alexa keresési funkciója a „Find my devices” (Eszközeim keresése) hangutasítással is aktiválható.

2. Az eszköz keresés közben villog. Koppintson a SET UP DEVICE (ESZKÖZ BEÁLLÍTÁSA) lehetőségre a talált eszköznél.

3. Koppintson a CHOOSE GROUP (CSOPORT VÁLASZTÁSA) lehetőségre, és válassza ki azt a helyiséget, ahol az eszköz található. Egyedi helyiséget is létrehozhat. A helyiség kiválasztása után koppintson az ADD TO GROUP (HOZZÁADÁS CSOPORTHOZ) elemre.

4. Vegye figyelembe a rendszer által kiosztott eszköznevet. Majd koppintson kétszer egymás után a CONTINUE (FOLYTATÁS) gombra.

5. Mostantól vezérelheti a készüléket az alkalmazás használatával vagy hangutasításokkal. Az eszköz nevének módosításához koppintson a kiválasztott helyiségre és a hozzárendelt eszköz nevére. Ezután koppintson a jobb felső sarokban található fogaskerék ikonra (eszközbeállítások). Koppintson a bal felső sarokban található Edit Name (Név szerkesztése) elemre, és adjon az eszköznek egy egyedi nevet.

Megjegyzés: A SMART+ termék beállítása az Amazon Alexa segítségével az alkalmazás használata nélkül is elvégezhető. A „Find my devices” (Eszközeim keresése) hangutasítás mellett a csoport konfigurálása és a fényforrás átnevezése is elvégezhető hangutasításokkal.

Az Amazon Alexa súgója és az Amazon Echo súgója részletes információkat tartalmaz az Amazon Alexa rendszerről.

2. A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEK HASZNÁLATA ÉS ÜZEMELTETÉSE AZ AMAZON ALEXA RENDSZERBEN

Kövesse az alábbi lépéseket a SMART+ Bluetooth termékek Amazon Alexa rendszerrel kompatibilis firmware-jének frissítéséhez:

1. Távolítsa el a SMART+ terméket az Amazon Alexa alkalmazásból, és győződjön meg róla, hogy alaphelyzetbe van állítva.

2. Nyissa meg a LEDVANCE SMART+ alkalmazást Android vagy iOS rendszerű mobileszközén.

3. Koppintson az Amazon Alexa ikonjára a SMART+ alkalmazás kezdőképernyőjén.

4. Az alkalmazás automatikusan megkeresi az eszközöket.

5. Az Amazon Alexa-kompatibilis firmware-rel rendelkező eszközök bal oldalán egy jelölőnégyzet található; a jobb oldalán koppintson a Check for Update (Frissítés keresése) gombra a legújabb firmware letöltéséhez.

6. A firmware-frissítés befejezése után a HERE (ITT) gomb megnyomásával beléphet az Amazon Alexa alkalmazásba, és újra hozzáadhatja a terméket az Amazon Alexa rendszeréhez.

Megjegyzés: Már dolgozunk egy olyan megoldáson, amellyel a SMART+ Bluetooth eszközök anélkül frissíthetők a legújabb firmware-re, hogy eltávolítanánk őket az Amazon Alexa alkalmazásból.

Az egyes SMART+ Bluetooth termékek anélkül állíthatók alaphelyzetbe (gyári beállítások) vagy konfigurálhatók újra, hogy a teljes Amazon Alexa újratelepítése szükséges lenne. Csak törölje a bekapcsolt és csatlakoztatott SMART+ Bluetooth terméket az Amazon Alexa rendszeréből (lásd: az Amazon Alexa súgója ), vagy olvassa el az adott SMART+ Bluetooth termék hardveres visszaállítására vonatkozó utasításokat a GYIK 1. szakaszában (SMART+ Bluetooth termékek).

Az Amazon Alexa integrációja a Bluetooth Mesh hálózaton alapul. Ezért az Amazon Alexa rendszerhez csatlakoztatható SMART+ Bluetooth termékek száma nincs korlátozva. Az Amazon Alexa rendszeren belül azonban előfordulhatnak a teljesítményt érintő korlátozások. Erről további információt a GYIK 1. szakaszában (SMART+ Bluetooth termékek) olvashat.

A teljesítmény optimalizálása érdekében a SMART+ Bluetooth termékeket mindig csatlakoztassa az áramellátáshoz.

Az Amazon Alexa rendszer termékeinek használatával kapcsolatos konkrét kérdésekre itt talál választ: az Amazon Alexa súgója és az Amazon Echo súgója .

3. ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEK A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEKRŐL

A SMART+ Bluetooth termékekkel kapcsolatos összes termékspecifikus kérdés – beleértve az olyan témákat is, mint a hatótávolság, a termékek működése áramszünet után vagy a többi hasznos információ – a GYIK 1. szakaszában (SMART+ Bluetooth termékek) található.

Az Amazon Alexa rendszerrel minden SMART+ Bluetooth termék használható. A SMART+ Bluetooth termékek könnyen felismerhetők a csomagoláson található Bluetooth-címke alapján. Vegye figyelembe, hogy ezeket a termékeket kizárólag Bluetooth rendszerekhez tervezték (például a LEDVANCE SMART+ alkalmazáshoz vagy az Apple HomeKit és az Amazon Alexa rendszerhez), ezért nem kompatibilisek a SMART+ Zigbee termékeinkkel. Ez a korlátozás fordítva is igaz. A SMART+ Bluetooth termékek áttekintését itt találja .

Az Amazon Alexa SMART+ Zigbee és WiFi termékekkel való használatára vonatkozó további információkat lásd a Zigbee- és WiFi-rendszerek gyakori kérdéseinél.

4. A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEK HIBÁINAK ELHÁRÍTÁSA AZ AMAZON ALEXA RENDSZERBEN

Az alábbi ellenőrző listát használva kizárhatja a gyakori hibaforrásokat. Ha továbbra sem sikerül orvosolni a hibát, tekintse át a GYIK 1. szakaszát (SMART+ Bluetooth Products), vagy forduljon közvetlenül ügyfélszolgálatunkhoz.

a) Az áramellátás ellenőrzése:

Győződjön meg arról, hogy a SMART+ Bluetooth termék csatlakozik az áramellátáshoz. A SMART+ Bluetooth termék csak akkor tud parancsokat fogadni, ha áram alatt áll.

b) Újraindítás:

Először kapcsolja ki a SMART+ Bluetooth termék működtetőjét több másodpercre, amikor csatlakoztatja a rendszerhez, majd kapcsolja be újra. Az újracsatlakozás akár három percig is eltarthat. Ha a SMART+ Bluetooth termék még mindig nem csatlakozik, indítsa újra az Amazon Alexa alkalmazást, valamint az okostelefonját/táblagépét. Az Amazon Alexa Echo-eszközét is indítsa újra. A folyamatról részletes információk itt találhatók: az Amazon Echo súgója .

c) A zavaró hatások csökkentése:

A SMART+ termékek kommunikációját és működését számos különféle külső tényező befolyásolhatja. Próbálja a következőkkel kiküszöbölni a zavaró tényezőket:

- Csökkentse a távolságot a SMART+ termék és az okostelefon vagy táblagép között.

- Kapcsolja ki azokat az eszközöket, amelyek a SMART+ termék és az okostelefon vagy táblagép közvetlen közelében szintén Bluetooth-jeleket generálhatnak.

- Az elektromosságot vezető anyagokból készült felületek vagy akadályok gátolhatják a Bluetooth-jel továbbítását. Próbálja meg ezeket eltávolítani.

d) Az internet- és WiFi-kapcsolatok ellenőrzése:

Ellenőrizze, hogy okostelefonja vagy táblagépe rendelkezik-e működő internetkapcsolattal, illetve csatlakozik-e az otthoni hálózathoz, mobilhálózathoz vagy WiFi-hez. Ha okostelefonja vagy táblagépe nem csatlakozik a WiFi-hez, indítsa újra a routert, ami segíthet megoldani a problémát.

e) Újbóli hozzáadás a rendszerhez:

Segíthet, ha a SMART+ Bluetooth terméket újra hozzáadja a rendszerhez. Kérjük, kövesse az 1.2. kérdésnél megadott utasításokat (HOGYAN ADHATOK HOZZÁ SMART+ BLUETOOTH TERMÉKET AZ AMAZON ALEXA RENDSZEREMHEZ?)

f) A SMART+ Bluetooth termék firmware-jének ellenőrzése

Segíthet, ha frissíti a firmware-t a legújabb verzióra. Kérjük, kövesse a 2.1 kérdésnél megadott utasításokat. (HOGYAN LEHET A SMART+ BLUETOOTH TERMÉKEKET FRISSÍTENI AZ AMAZON ALEXA LEGÚJABB FIRMWARE-JÉRE?).

g) E-mail-támogatás:

Ha a megvásárolt SMART+ Bluetooth termék még mindig nem működik megfelelően, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. Ügyfélszolgálatunk készséggel nyújt Önnek további segítséget.

További segítségért olvassa el a GYIK 1. szakaszát (SMART+ Bluetooth termékek). Ha továbbra sem kapott választ kérdésére, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz. Ügyfélszolgálatunk készséggel nyújt további segítséget.

Megosztás közösségi oldalon